Luncheon at Rebung restaurant Bangsar KL + Naelofarhijab Chic&Basic

by - April 04, 2015

Nak share today  about my luncheon at Rebung restaurant. Lame dah nak sangat pergi restoran Rebung ni since aku tahu ia milik Chef Dato' Ismail and angkasawan negara kite Dato' Syeikh Muzaffar. Aku rase aku tahu pasal restoran Rebung ni di rancangan Jalan2 Cari Makan TV3 tahun 2013 kot...lame dah. Sekarang baru berkesempatan. Makan dengan geng opis during lunch hour hari Jumaat..nape hari Jumaat hehehe sebab lunch hour panjang.

Plan asal nak pergi The Garden cari makan kat sana tapi suddenly changed mind suggest to Rebung retaurant. Geng opis aku sporting so okeh jaaaa... Dari MidValley senang ja nak ke Rebung tu dalam 10 minit je kot. Ni aku share address Rebung. If you are not from Klang valley area taip ja kat waze or gps senang....folo ja. 

Rebung,
4-2 & 6 Lorong Maarof,
Bangsar Park,
59000 Kuala Lumpur



Weyol walkin je ikut nasib. Ekceli hentam tak tahu menahu pon kalau kena buat reservation..huhu... 
Dengan slumber walkin jelah. Parking pun senang dapat. Alhamdulillah ade tempat for three of us...phewwwhhh legaaa. Weyol ade option either nak nasi campur or buffet. Nasi campur tu macam makan kat kedai biasela amik nasi and lauk sekali then kira. Buffet satu kepala dalam RM 40++ belom masuk GST huhuhu... Oleh kerana kami walkin je dan tak de plan so juz amik nasi campur je.

Bangunan restoran Rebung ni asalnye adalah sebuah rumah lama yg telah di renovate. Aku rase dalam 2 lot juga kot keluasan restoran ni. Nice place ade pokok2 hijau di entrance dan tak lupa pokok simbolik Rebung which is pokok bamboo(buluh) menghiasi pintu masuk restoran ni.

Melangkah masuk restoran Rebung weyol disambut baik dengan one of chef kat situ. Pertanyaan kami dijawab dengan baik, maklomlah first time so banyakla soklannye (terpinga2)..selepas dah dapat tempat then kami terus amik nasi dan lauk. Tempat fully dengan reservation so tak dapatla nak pilih nak duduk dalam ade aircond.. sebab weyol walkin so kena pasrah mane tempat yang available so weyol dapat kat luar. Not badla duduk luar pon tak panas sebab interior restoran Rebung ni ala2 sweet home gitew.. Chef Ismail tak de pon hehehe...

Deco di dalam restoran Rebung tu quite simbolik dengan perkakasan dapur lame. Macam cawan,pinggan,mangkuk tingkat...so old kampung interior and nice. Terase macam makan kat kampung nenek bile tengok pinggan mangkuk tanah liat sane sinun terhias di dalam Rebung tu. So calm and pleasure been there for lunch.







Perut dah lapar so makan nasi putih lah. Ade option lain kalau tak nak makan nasi. Aku nampak ade nasi impit rendang tok dan kuah kacang, ade nasi pulut, nasi pelangi ke nasi hujan entah tak ingat ape chef tu cakap. Banyak pilihan...for sides menu ade bubur,lompat tikam, dan manisan yg lain. Kueh mueh pon hado. Itu yang aku nampak ja padahal ade banyak lagi nak tahu bolelah datang sendiri. All memang typical Malay traditional foods no western di sini so tak payah nak gediksss ala mat salleh sangat.

Okeh review pasal masakan dia pulaks...seyesly sedapsss bak kata kawan aku ade kualiti. Masak lemak memang terase lemak santannye camne nak describe ehhh...ermmm kena rase sendirilah. Memang menjilat jari. Pedas tapi tak berape pedas name pon masak lemak cili api kan tapi okeh ja sebab kawan aku sorang ni tak makan pedas tapi bole layan sebab sedapssss...weyol tak order air sebab kat meja memang dia dah bagi air kosong sejuk satu jug sekali dengan glass. Boleh nak topup minum banyak kali. Memang layan dahla tengahari cuaca agak suam2..kann so air kosong sejuk dah memadai.







Definitely aku akan datang lagi ke sini but maybe next time kena buat reservation sebab nak try duduk dalam pulaksss... Kalau fullmarks is 10 aku bagi marking 8/10. Probably sebab services yg nice + very comfy + dan of cozz sedappssss. Even tho agak mahal but berbaloilah aku rase....yelah makan di restoran International Chef terkenal kan... another 2 scores reserved for them to improve on the place maksud aku tempat dia agak kecik dan seaters arrangement tu agak nampak crowded AND pilihan lauk sayur kureng tak tahulah maybe ari yang aku datang mase tu tak banyak or derang ade menu of the days. 

Ni aku share nombor tepon untuk buat reservation

Restoran Rebung : 03 22832119
Catering : 03 22824776


Sebelum balik kite wefie dulu ehhhh....today weyol pakai Naelofarhijab Chic Basic.





You May Also Like

0 comments