Short gateway to Cyberview Spa & Resort ~ Day 2

by - December 29, 2015

Aku terbangun tengah malam tu kerana lapar nak bangun cari makanan macam malas sebab nanti nak kena gosok gigi bagai dahla sejukkkk yg amat. Tengok jam baru pukul 2.40am...alahai lambat lagi ke nak terbit matahari tak sabar pulak aku nak bekfes. Aku abaikan perut yg lapar tadi and sambung tido. Then jam 5.40am aku terbangun lagi. Kalini my asben and Rayyan pon terbangun juga. Asalnye aku and asben ja tapi agaknye aku and asben borak kuat sangat sampai Rayyan terbangun. Sempatlah Rayyan main dan bergelak ketawa watch cartoon kat ipad dia. Aku and asben selesaikan solat subuh dah alang2 kan. Entah kenapa dengan kami ni bolehla pulak berjaga awal kalau kat umah jangan haraplah...15 minute nak abis waktu baru terhegeh2 bangun nak solat subuh...hahaha...(jangan tiru amalan kami). Pas solat subuh aku paksa Rayyan tido balik sampailah kami semua tertido semula.

Cita2 jadi taik ayam..hahaha..konon nak bangun awal sebab nak pegi bekfes and bawa Rayyan swim seawal yang bole so that dapatlah Rayyan main dkat pool lame sikit..sudahla....kami terbangun pukul 9am...amek kawwww!!! Rayyan pon terpaksa aku bangunkan nasib baik dia tak mengamok. Aku and asben gosok gigi salin baju dan tukar diaper Rayyan terus berdesup ke cafeteria for bekfes. Name cafe tu Verandah Cafe.Bekfes for 2 pax free then tambah 1 pax lagi for Rayyan yang tu kena extra bayarlah. Extra 1 pax for bekfes ni boleh settle mase buat reservation dekat official website.Senang!!

Cafe penuh sesak dengan orang nasib baik ade seat for us. Ramai jugak yang lambat ingat kami ja..huhu.. Cafe cantik yelah decoration kismes kan. Staff cafe pon frenly and ringan senyuman manis...sejuk mata di saat2 kejar masekan. Okeh jom review makanan dia...

 Nasi Lemak and rendang ayam
 Pancake and Waffle
 Noodles
 Salad
 Pastry
 Kuih mueh
 Chinese cuisine
 Mee goreng and Nasi goreng
 Western bekfes. Sorrylah picture tak clear sebab ramai sangat orang dan terang benderang area ni
 Roti canai
Juices. Tea and coffee pon ade tapi tak sempat nak snap.

Banyak choices. Ade malay, chinese, western and mamak bekfes style. Fruit, salad, juices, tea and coffee tu standardla kan. Pastry and cakes pon. Takde ape yang rare lah. Taste pulak kalau tanye tekak orang preggy ni maybe agak jujur sangat. Pada aku takde rase especially mee goreng, nasi goreng and nasi lemak dia. Nasi lemak tak cukup ahli no telur no timun. Roti canai pulak nipis sangat tak taulah kerak ke kulit roti canai je tinggal bentuk tu dahla rare sikit. Yang lain2 so-so ja...tapi aku boleh puji dia punye xxegg dia. Tebal and banyak isi tak kedekut. Aku and asben taklah sempat nak jamah semua tapi akunya style just merase jew...hahaha...Rayyan ni jenis tak makan and sampai skang aku and asben masih tak paham lagi kerenah makan dia. Dia cume makan nasi lemak, nasi putih kosong and tembikai tu ja selera dia. Ermmm...janji dia makan even sikit pon jadilah. Punyelah mommy dia ni amikkan pancake, french toast, cake and sereal bagai. Mee goreng tak dapat nak bagi sebab pedas sikit.

 Mine and asben punye bekfes
 Rayyan's bekfes..tapi dia makan nasi kosong tu ja dengan tembikai sikit.



Selesai makan kami balik bilik tok bersiap nak swim. Dahla dah lambat hahaha...sudahnye Rayyan terjun ke pool pukul 11am. Bolelah dari takde...kan. 1st time Rayyan masok pool alhamdulillah sikit pon dia tak takut. Mule2 Rayyan and daddy masok dulu, mommy duduk tepi main air and snap picture jew.






Takde plan nak berendam pon biarlah Rayyan and daddy ja. Aku tengah macamni memang taklaaaaa...(said in the 1st 30 minutes ja)..then..hahahha...plan ke laut...Rayyan tarik2 tangan aku ajak berendam sekali hati ibu mane tak meruntumkan...chewwwah...hahaha...sebenarnye teringin gakssss...so aku pon terjebak sekali yeahhhh...lame dah tak mandi pool sejak kawen ni.








Dalam gak air pool tu paras pinggang aku maybe kat area aku lepak tu kot sebab area lain cetek pulak. Bile Rayyan berdiri betol2 dalam air tu rupenye paras hidung ko tau. Terbeliak mata aku!!! asben aku pon tak pasan. Rupenye float kat lengan Rayyan tu yg buat dia terapung dan bantu dia move. Tak sia2 berhabis duit aku beli float tu. Phewwhhhh lega aku...terase bang sekejap sebab main letak je Rayyan dalam pool tu tanpa test kedalaman dulu. Haihhh...sebab pool area yang kami pilih tu memang for kiddos...tapi rupenye ade few parts dlm pool tu tak same deep level. Thank you God. At the same time rase bangga to my lil hero sebab dlm diam dia survive. Padahal ni 1st time dia masuk pool and pakai that float kat lengan. Yang aku heran dia marah kalau daddy dia nak pegang dia...yelah kite risaukan..tu yang aku and asben pike dia boleh berdiri and jalan dalam air tu sebab maybe kaki dia jejak ke dasar pool tu. So daddy just berdiri around dia jelah tengok gelagat dia move here and there sendiri...bile aku terjun gak dalam pool tu barulah we both realize. I'm proud honey!!! so aku abiskan mase main dgn Rayyan dalam pool. Best jadi bebudak sekejap.



Timesup! Dah almost 12pm. Sepatutnye dah get ready nak check-out tapi kami baru nak keringkan badan hahaha...this part Im sure semua parents memang akan lalui..hahaha...bile anak tak mau keluar dari pool. Merengek2 mengamok2 Rayyan bile diangkat keluar dari pool. Nak buat camnekan budak2...so pujuk jelah sampai dia ok.Itulah citer kami di pool for our last day in the resort. Tercapai impian aku nak bawa Rayyan mandi pool. After this nak bawa lagi tak semestinye nak kena pegi holidaykan.. For us sangat best walaupon hanya mandi di pool and menikmati our very short gateway. Quality time is more priceless than quality place. Just change environment jew. Ekceli kat umah pon bole tapi better out from home atleast we will concetrate each other more. Kalau kat umah akuni sekejap nak lipat kainlah,siram pokok bungalah, masaklah...tak bole focus. Jauh or dekat ikut rezeki masing2...mahal or murah ikut kemampuan masing2...tak ramai dapat kedua2nye.

 Myself and my lil baby boo

Our hepi famili...next year insyaallah berempat lerrr

So after check-out kami terus balik ke rumah. On the way balik Rayyan tidur dalam kereta...penat sangatlah tew..Sikit review about Cyberview Spa and Resort kalau dari 5 stars aku bole bagi 3.5 stars jelah..hehehe...oklah not bad for short stay. Lain orang lain pendapatlah yew...korang yang malas nak jalan jauh nak jimat cost and takde mase, resort ni memang best especially dia punye pool. Kiddos sure suka and have fun wit the pool. Lanscape for the resort memang wonderful. Sejuk mata memandang dan tenang otak yg serabut tengok kehijaun dan susunan lanscape dia. Lanscape dia aku boleh bagi 3 thumbsup!! 3 tuh selalu orang bagi satu ja.

Nak tahu detail about this resort bole ke laman sesawang derang hahaha...(melayunye)...boleh terus buat free reservation sekali.



Okeh sekian sudah esok nak masok opis balik...hurmmm...


You May Also Like

0 comments