Short gateway to Cyberview Spa & Resort ~ Day 1

by - December 28, 2015

Hujung tahun time2 kismes and taun baru ni ramai yg pakat nak abiskan cuti and pegi holiday maka dengan itu jalan pon lengang...yang ni best..tapi sayu pulak mengenang nasib yang dah kehabisan cuti kuwang..kuwang...kuwang...

Alhamdulillah rezeki pada orang2 mcm aku ade public holiday Maulidur Rasul sekaligus dengan kismes and jatuh pulak pada ari khamis and jumaat...weeeeyyyyyy!!!!inijelah peluang tuk aku merasai holiday di hujung tahun walaupon tak lame mane pon tapi janji hado.

Aku tak berkira tempat pon nak bercuti kemana sebab aku and asben memang susah nak bertembung cuti. Kerja asben aku bukan kire public holiday. So solusinye kami akan buat short gateway ja.Memang dari tahun lepas sejak lahirnye Rayyan aku memang dah niat akan ade gateway for spend time together dazen matterlah jauh or dekat atleast sekali setahun. 

So macam tahun lepas kami ke Pullman Putrajaya(here) mase tu Rayyan baru berusia 10 bulan. Itu pon kebetulan asben ade off sabtu and ahad. This year we made it again alhamdulillah. Bile asben bagitau ja roster bulan Dec aku terus check date phewwwhhhh...rezeki kami. Tanpa buang mase aku terus buat reservation di Cyberview Spa and Resort Cyberjaya for 2 days 1 night....hahahaha....takla jauh mane. Nasib aku baik sebab masih ade room yang available di kala hujung tahun gini. Tapi room yang best2 semua not available yang tinggal room biase2 je. Oklah kami pon just nak stay for one night.

Target aku kali ni is nak bawa Rayyan mandi pool.Hahaha...ni 1st swim Rayyan di pool. Last year dia kecik lagi aku and asben sendiri takde konpiden tapi this year no more kompromi kan...Rayyan dah 2 tahun kot. 

Oleh dek kerana dekat aje so takdelah aku nak packing bagai 1 day before kan...so pada ari sabtu tu aku buat keje macam biase basuh kain, kemas umah and masak. Kami lunch together santai2 gitu. Pukul 3 petang baru aku packing baju dan barang nak bawa. Padahal 3 petang tu orang dah sibuk2 nak check-in kan. Alah relax sudah...

Vrooommmm...tak sampai 1 jam dah sampai. Yang tak best check-in process slow gilos padahal ade 3 counters kot. Maklomlah layan mat salleh kan....Mat salleh ramai kismes kan...



Dari lobby ke bilik boleh je nak jalan kaki tapi dengan keadaan aku yg berbadan dua ni tak laratlah lagipon sian my asben nanti nak angkut semua barang sorang2. So kami drive terus ke depan bilik. Ade car park disediakan dekat area bilik aku tuh. Nak buat camne buat reservation pon last minute so dapatlah bilik yang jauh nun di tepi jauh dari lobby and main place especially pool and cafeteria. Tak pelah pike positive alhamdulillah bilik yang aku dapat tu sunyi dan menenangkan. Balcony dapat privacy view hadap hutan hijau. 

Buka ja pintu bilik...Wowwww...cozy and modern look..impress sesangat...balcony sgt luas. Toilet ade rain shower, separate with toilet bowl and ade bathub berbentuk teloq huhuhu...jakun aku sebab tak pernah tengok bathub bentuk nih. Ade dressing place good idea bile dressing place ni separate dgn toilet. Most hotel do not have this unless bilik yang special ratelah...tapi bilik yang aku dpt ni harga biase je..so aku jadi unexpectedlah.










Tengah feeling2 impress tu kan tetiba aku terbau yg kurang enak di atas katil. Perlu diingat akuni memang deria bau agak kuat bile tengah preggy..aku terbau peluh jantan di bantal2 di atas katil tu. Setiap bantal atas katil tu aku hidu...uwexxxxx!!!! Ni mesti housekeeping pemalas nak tukar cover pillow. Patutnye kenalah tukar setiap kali kuar masuk guest kan??? So aku terus call room service minta tukar semua cover pillow dan segala hape kat atas katil tula. Gilos risau aku kalau2 ade bakteria ke hape2 ker kan dah la kite ade anak kecik. So jangan terpukau or terjakun sgt dengan keindahan bilik ja kebersihan dan kebauan perlu juga di amik berat.


Matt kaki and carpet dia agak kotor

So petang tu after letak barang kat bilik kami pergi jalan2. Kononnye nak jalan kaki ja ke area main place tu tapi...aku and asben giveup sebab tak tau jalan mane nak tuju and nak redah. No sign board at all. Atleast letaklah petunjuk ka kan memudahkan visitor. Nak tanye orang mane ade orang takkan nak ketuk bilik pulak. Sudahnye kami drive ja ke lobby balik hahahahaha...









Tempat dia besarlah jugak ade lakeview bagai nak ke lakeview kena naik buggy lah pulak tapi kami tak terhingin lah pulak mase tu tapi skarang baru rase macam kekesalan hahaha... Banyak bangunan berderet2 yang aku tak pasti tu bilik ka opis ka or utilities room.


Orang cakap spa dia best "Sembunyi Spa" tapi next timelah ye tak sesuai for short gateway kali ni.


Swimming pool dia best. Ade 3 or 4 separate high levels. Dia ala2 macam air sungai la...air pool dia mengalir ke bawah. Biase pool warna biru or hijau kan yang ni kaler coklat memang sebijik macam air sungai yang jernih. Aku suka. Excited sgt dah aku petang tu. Tapi petang tu aku ajak Rayyan main basah kaki je sebab dah tak sempat. Pool close pukul 7pm mase tu dah lewat sgt. Nasiblah Rayyan ni tak merengek2 nak jugak terjun pool.



After maghrib kami ke Parkson Alamanda nak cari float arm Aku nak cari brand Schwarz, agak cerewet sket bab2 safety ni. Later aku update pic float arm tu ye. Done! jumpe gak brand tu sebab dah lame nak cari tapi tertangguh2 sebab takde mase. Malam tu kami berpicnic dalam bilik ja. Beli foods semua dari Alamanda tadi then makan dalam bilik. We decided nak stay dalam bilik ja malamtu sebab saje nak spend mase bersama bertiga dalam environment yang lain selalu kat umah je kan. Ade plan nak dinner room service tapi menu macam pelek dan tak begitu memberangsangkan jew...so makan jelah ape yg dah dibeli. Rayyan memang sukala lompat2 atas katil, lari2 keliling bilik nasib baik bilik luas.




Sambil aku dan asben berpicnic, Rayyan kami lepaskan mandi dalam bathub teloq tu. So rasmikan sekali float arm yg baru beli tadi. Aku takde hal nilah mase nak bagi dia berendam main air...sekali sekalakan.

Sekian day 1 kami di Cyberview Spa and Resort. Mase tak mengizinkan terpakse buat 2 posts for this short gateway...hahaha...alahai malu lak sebab pegi Cyberjaya je kot. Takpelah ade aku kisah...






You May Also Like

0 comments