Fallin L0ve to Muaythai

by - May 22, 2019


Salam semua lame pulak tak berblogging..bukan setakat bersarang dah nak naik berbulu je tengok banyak nau story masih tak berupdate. Dahla usia makin tua otak dah mule banyak lupe...uhuk uhuk...

So sebelum menjelang tua hehehe meh kite jaga kesihatan. Anak2 dah besar sikit so dah boleh nak manjakan diri. Style aku manjakan diri is meh kite berboxing huhuhu..

Dulu pernah komit dengan gym training dulula mase bujang. Bayarlah ribu riban ratus2 for few trains and monthly kat tokeh gym tu...memang bole kurus kalau konsisten. Aku ade lah terpiker nak sign up gym training tapiiiiii....piker2 balik takut tak berbaloi sebab aku ade komitmen lain yang lebih utama iaitu anak2 dan urusan rumah tangga. Memandang bayar cecah riban maka tak mau lah membazir di kemudian hari.

Aku tak minat nak berjogging di taman2 tasik bagai...hehehe...then benda lain yg aku minat is martial art. Nak active balik silat tapi mane celah aku nak cari persatuan silat yang nak accept aku yg dah dewasa sangat a.k.a mak orang ni hehehe... plus malulah aku nak campur2 dgn adik2 dan abang2. 

One day ternampak my bff post dalam insta dia gambar selfie dgn Fouziah Gaos. Uhhhh!!! not bad. Aku memang dah follow Fouziah Gaos IG and plus her Muay Thai IG too few years back. That was memang dah minat tapi baby masih kecil dan keadaan aku sgt bizi uruskan anak baby and pre-toddler. Mak2 single handling je paham..then put on hold jelah minta tu. 

Sampailah aku ternampak ig story my bff tu. Dia dah sign up dulu then ape lagi geng dah ade. Dalam class ni semua gegirls terdiri drp mak2 like aku dan adik2 yang baru nak UP gitu...hehehe. Tak delah aku segan silu nak tunjuk aksi mak2 menumbok kan....Aku pon terus join.

Taaadaaaaa.....

Tak mahal pon RM 100++ sebulan 3/4 sessions. 1 session around 3-4 hours.
Class di Bukit Jelutong ala dekat sgt dengan masjid Bukit Jelutong tu.
Yang specialnye class ni diketuai sendiri oleh owner dia iaitu Fouziah Gaos usahawan FGWalet and pelakon terkenal tu. Trainer semua bukan calang2 few of them are atlet Malaysia. 

Equipments sangat banyak dan class sangat luas plus ade gelanggang lagi tau. Ade jual glove semua dan dapat harga murah.

First day aku join terus suka dan jatuh cinta, terus nak komit dan beli set glove huhu...semangat. Aku memang suka sport martial art ni. Terbalas rindu nak menumbok dan side kick huhuhu...tak sangka dah beranak 2 pon aku masih ade power tau...hahaha..

So sesiapa berminat bole stalk IG @fightersdenmalaysia DM admin sebarang pertanyaan
atau terus je datang ke :

No 5-1-01
Jalan Bazar U8/100
Bukit Jelutong
Seksyen U8
40150 Shah Alam

After few months komit with this Muaythai class badan terasa ringan dan ofcoz berat laju ja turun walopon tak berapa nak diet hehehe..

Badan lebih sihat dan kurang letih lesu ngantuksss. Bangun pagi cergas je takde nye nak ala2 mamai tergaru2 kepala sambil mata susah nak buka lagi setiap kali bangun pagi..hahaha..(describing hover sangat nih)

Tak sabar nak sambung class after bulan puasa dan raya ni.











You May Also Like

0 comments