Say 'Hello' to the world my lil pwincess

by - May 15, 2016

Hari silih berganti...chewwah dah macam nak tulis puisi pulak...hehehe...siapa sangka ketika usia perkahwinan aku dan asben sudah 3 tahun lebih kami telah dikurniakan seorang lagi cahaya mata, pwincess. Maka sepasangla anak kami...Alhamdulillah syukur... Our pwincess dilahirkan dengan berat 2.9kg di UMSC. Aku dan asben sangat teruja dan gembira tak terkata dengan kelahiran kali ni. Yelah mane taknye banyak cabaran fizikal yang aku alami sepanjang preggy yg kedua ni...




Now aku dah ade geng sopink dan geng melaram. Kalau now umah penuh dengan toys transportation later on akan ade koleksi patung barbies, pinkish sane sinun, hello kitty, cooking stuff wahhh best tuuuu...all this while asben banyak melayan Rayyan beli toys sebab yelah dulu2 mase kecik tak dapat kan...so aku pon gitew ler pas ni..wahhh so excited tak sabar mommy, Elis.

Dari dalam pantang aku dah duk review banyak insta baju2 dan eksesori baby. Rambang mata mommy. Even raya lagi 2 bulan tapi aku dah start order baju raye for Elis. Taulah baju baby gurl memang sangat buat aku hilang kewarasan. Cantik2 dan comel2 semuanye. Raya nanti Elis dah 3 bulan so memang dah bole nak pakai dress, skirt bagai.

So sorry, same macam Rayyan, we won't expose our baby princess to public atas keselamatannya dari orang2 yg tidak bertanggungjwb dan dengki...wahh madam retis kan.. Hanya tatapan untuk closed fwens dan famii je. Lagipon baby lagi. Tunggula nanti dah beso sikit ya.





Kesian kat Rayyanlah sebab dah jadi abang dalam usia 2 tahun pluss. 1 week after dapat adik dia mulekan pancaragam dia. Jeles dan asyik minta dukung jew. Naseb bek ade pakcik makcik, atok dan nenek dia di kampungni. Kebetulan pulak dia demam, batuk dan selsema so super duperla Rayyannya diva. Aku pon pening dan stress tengok dia asyik nanges jew..orang cakap ini normal for anak sulong yg baru dapat adik. Yelah all this while dia sorangkan... No wori Rayyan mommy dan daddy tetap sayangkan Rayyan banyak2 lebih dari segalanya.




Meriahla famili tomei aku pas ni yeahhh...banyak yang aku kena blaja yelah dulu sorangja senang nak handle now dah dua okeh...before tis blaja erti kesabaran pasni tambah lagi satu elemen is adil. Level kesabaran tu kena tambah lagi banyak sebab aku tahu banyak cabaran menanti hehehe...bukan senang nak handle anak2 yg masih kecilni. Mommy modern kenala rajin buat research dan refer orang yg lebih makan garam.

Aku percaya anak ni is sumber rezeki kite. Kite hanya menumpang sahaja. Setiap anak Allah dah tentukan rezekinye. Aku dan asben dah pasang angan2 demi mase depan mereka. Yelah mane ade parents yg nak anak derang hidup susah. Apepon kami nak anak kami berjaya dunia dan akhirat...huhuhu...kliseh sangatkan...doa yg baik2 aja. Amin.




You May Also Like

0 comments