Nursery Room I

by - March 24, 2016

Lame dah tak berblogging ni hehehe...yelah sejak start buat bisnes online ni tangan 24 jam ngn fon ja. Aku jual corset dan some supplement so paham2lah banyak soklan2 dr buyers yg perlu aku jawab dari pagi sampai kekadang ke malam and end up tak beli pon. Adatlerrr bisnes kan ade yg beli ade yg tak. Yang penting most my buyers suka my service...Alhamdulillah....

Entry kali ni bukan nak ckp pasal bisnes ek aku nak share pasal preparation aku nak deliver ni huhuhu...kalau tengok lilipie pregnancy aku ni ade 31 days to go huhu...takutnye and nebeslah. Nebes kali ni tak same macam aku nak deliver 1st baby dulu. Dulu masih blur2 and no idea but now...kite dah tau sakit contraction tu camne wahhhh...setiap mase berdebar2 tau.

Rayyan dulu aku lahirkan dia awal 10 ari dr due date so for 2nd ni estimation and expectation lebih kurang kot tapi wallahwa'lam semua kuasa Allah. Aku cume harap segalanye di permudahkan dan senang aku lahirkan baby kedua ni.

Tak banyak barang and baju baby aku beli for 2nd baby ni sebab banyak pakai balik brg Rayyan. Most baju baby Rayyan dulu kaler putih so boi ka gurl ka bole in ja. Cume now aku bezee sikit nak siapkan bilik pantang aku dan baby. Ade satu bilik kat bawah yg lame di kosongkan now aku and asben pike nak buat bilik tuk aku and baby sepanjang berpantang. Cakap pasal berpantang ni semuanye masih tak pasti lagi sebab depends pada cara aku deliver 2nd nanti normal or ceaser. Kalau normal bolelah berpantang kat umah sendiri lame tapi kalau ceaser terpaksalah aku dok di kampong sebulan lamenye kan....

Tapi apepon aku and asben tetap bersemangat waja menghias dan melengkapkan bilik berpantang tu. Ekceli bukan tuk mase berpantang ja tapi for later2 senang nak handle 2 kiddos nak mandi, nak tukar diapers bagai kat bilik bawah tu. Current practice kami pada Rayyan nak mandi or tukar diaper semua kena naik atas. Anak sorang bolelah tapi pike2 balik penat tuh.. So we have decided tuk buat bilik nursery version kami di bilik bawah tu. Since kami pon bukan ade maid so later2 senang aku nak handle kiddos kami sambil buat keje2 umah yg lain.

Ade fews lagi yang aku perlukan :

1) Katil bujang. Tilam, cadar, comforter semua dah ade. Aku and asben cadang nak cari bedframe ni kat Ikea ja.

2) Kerusi malas...hehehe... yang ni asben tgh pikekan sebab dia ckp takut sempit...ermmm...pada aku bole ja adjust.

3) Wall frame ayat2 Quran

4) Few containers lagi for keep brg2 lame Rayyan

Ikut hati nak je pegi Ikea tu sengsorang tapi aku kena pike keadaan aku yg dah tak berapa larat sgt nak jln sorang so kenalah tunggu asben gak. Paham2la cashier kat Ikea tu mane de express lane for pregnancy or OKU buyer mcm kat overseas.

Skang ni bilik tak berapa nak siap, later aku update at entry Nursery Room II bile dah siap ek saje sesuka bukanla gempak mane pong. Nak mengecat pon kami terpakse postpone sebab takde mase. Takpelah janji ade ayat2 Quran menghiasi bilik nursery ni.

Skangni tgh slowdownkan sikit activity bisnes aku sebab nak bagi tumpuan for saat2 akhir ni before deliver 2nd baby ni.  Exciting sangat ni....huahauahaua...

Ni antara nursery room idaman :










You May Also Like

0 comments