Lari dari rumah di musim El-nino ~ Check in!!

by - March 23, 2016

Saje nak jugak tulis kat entry ni ade satu citer gile kami di musim El-nino ni kan...hahaha...2 minggu berturut2 kami satu famili checkin hotel sebab nak rest dlm hotel yg sejukkkkkk....kami checkin hotel dekat area KL ni je.

Aku tengah sarat camni issue panas mmg no 1. Orang yg pernah preggy mesti paham. Kat umah bukan takde aircond tapi maybe tak cukup host power. Nak upgrade tapi maybe bukan skangla sebab duit nak pakai banyak nak sambut 2nd baby ni. So takpe kite ade option lain.

Entah kenapa tat weekend sangatla panas, idea tetiba tercetus mase lunch...mulenye aku gurauje tapi tak sangka asben pon agree. Apelagi terus login and booked. Packing baju and barang ala kadar masok kereta terus vrooommmm.... 1st week kami lari ke hotel Cititel Hotel Mid Valley je. 2 ari 1 malam jer...jadilah. Room rate hotel Cititel takla mahal sgt kire affordable la so aku booked yg okeh sikit. Best kami dapat room paling atas and exclusive..hahaha..lawak padahal 1 malam jewww...

WHY hotel Cititel?? sebab ade Mid Valley and The Garden kot...hehehe so aku boleh sopink alang2 cari barang baby sekali. TQ sangat to my asben sebab dia sangat2 paham dan manjakan wife dia yg mengada ni. Bile lagi kan....

Rayyan lagilah teruja dari bilik kami bole nampak view KL. Segala feveret transportation dia boleh nampak. Bilik sangat luas and cozy tapi biase jelah. Pada kami yg penting sejukkkkk...hahaha...

Itu weekend yg pertama. Then next weekendnye kami lari lagi. Kali ni ade 2 reasons. 1st reason sebab jiran depan umah buka khemah buat majlis bufday so derang dah block umah. Apalah...informla dulu so aku and asben bole lah plan or tukar plan. Hahahaha...end up memang kena tukar plan pon. Ekceli plan kami nak bergardening weekend tu tapi dah jadi macamni kenala tukar plan. Frust punye pasal lagi sekali kami lari hahaha... 2nd reason of coz sebab panaslah...so kali ni asben lak ajak lari hahaha... tis time dia ajak pegi Cyberview Resort & Spa. Kami baru holiday kat Cyberview ni few months ago. Asben memang suka hotel ala resort ni. So aku on jelah dah menteri kewangan luluskan. Pas solat jumaat tu aku terus online booked, packing and vroooommmm ke Cyberview.

Tis time aku booked room mahal sket dari yg lepas. Yang lepas no choice sebab room yg best banyak penuh maklomlah mase tu cuti sekolah paham2 jelah. Tis time bilik memang best!!! yang penting sejukkkkk....kami stay 2 malam tapi kali ni entah nape Rayyan tak nak mandi pool, mandi bathub dia nak pulak. Puas pujuk dia tetap tak nak. Aku rase dia takut dengan sorang uncle benggali tu kot...huhuhu...satu lagi pool mase tu tak happening maklomlah bukan cuti sekolah kan tak de orang pon except kami.

Okeh jom layan gamba2 sepanjang kami di Cititel and Cyberview di musim El-nino ni...nak pergi London bajet takde and aku dah sarat....kahkahkah..

Sorryla yek di Cititel takde review gamba bilik. Ade tapi aku tak berhijab hehehe..







So lesson learnt dari citer pelarian last weekend tis time di Cyberview aku take picture review sikit bilik di Cyberview.

Mase ni muke bukat dek kerana tengah sarat mengandungkan si Elis

















Sekian, terima kasih sudi singgah entry ni.


You May Also Like

0 comments