Suka Bau beras...Ramas beras in my 3rd trimester...

by - February 15, 2016

Sejak preggy masok 7 months ni entah ape kena ngan aku kan suke benor cium/hidu bau beras dan suka ramas2 beras tu...aku rase nak kunyah beras mentah tu tapi mak aku pesan 'kawal perasaan tu'. So far aku masih boleh kawal dari terkunyah beras mentah tu...tapi aku tetap gosok2 beras ni kat muke. 



Mase awal preggy tak de gejala pelek ni. Ikut hati aku nak bawa satu bekas beras ke opis...nak lepas gian tapi aku tak buat sebab takut kang aku tak buat keje lak. So kalau aku memang dah tak tahan aku akan rush ke AOEN Big even waktu keje tok cari juga beras kat situ. Ade beras yg dijual secara timbang jadi aku berpeluang tuk meramas2 beras tu melepaskan gian..hahaha...dah macam hape entah aku ni. Tak boleh lame2 nanti kantoi and orang pandang pelek pulak. Dapat meramas dan bau sikit pon jadilah. 

Kalau tengah drive tetiba teringin nak bau beras memang sadis rupenye. Aku memang tak sabar nak sampai umah. Sengaja tak letak dlm kete sebab aku takut tak bole concentrate drive nanti. Mase tu otak aku takkan pike lain selain "nak bau beras,nak ramas beras,nak bau,nak ramas"...hahaha....sampai je umah aku memang terus ke dapur dapatkan bekas beras. Maka terjelepoklah aku for few minutes di dapur menikmati haruman beras.

Kalau tengah tengok TV or dalam bilik aku memang dah siap satu bekas isi beras. Kalau datang gian terus capai. Skangni Rayyan pon kadang terjebak nak join meramas beras. Dia pon have fun do it wit me...hahaha...kalau dia join memang habisla haru beras2 di merata2.








Bile aku recap balik zaman preggy Rayyan dulu, aku tak de tebiat pelek2 camni. Ni 1st time paham erti kempunan mase preggy. Selalunye orang kaitkan tentang makan. Aku tak delah rase nak makan ape2 yg teringin sangat or makan pelek2. Tapi nilah realitynye aku suka bau dan ramas beras...sedaaapppp baunye dan aku geram dengan texture beras tu.

I love berassss....

You May Also Like

0 comments