Holiday to Pangkor Island Resort - Perak

by - September 11, 2015

Cuti 3 hari 2 malam di Pangkor Island, Perak. Bukan Pangkor yang biase tu tau. Yang ni island exclusive and private tuh. Sponsored by company. Jetty nak naik ferry tu pon tempt lain. Jetty tu kat Marina island. Ni la mase nak rest and chill wit my opismate. Time ni aku tengah preggy 5 weeks camtu...after melalui threatened abortion tuh...so why not nak hilangkan stress kan and lupekan jap kerja2 yg melambak lat opis tuh...




Bertolak pagi sebab Marina island ni agak jauh sikit dari jetty yg biase tuh. 3-4 jam gakla nak sampai Marina island ni. Pic kat atas ni adalah jetty yang kat Marina island tuh..



Pemandangan dlm ferry. We all naik private ferry...best!!! tak de nak sesak2. Alhamdulillah aku takde mabok laut. Ekceli ni 1st time aku naik bot huhuhu...sian kan dah tua baru nak naik ferry. Mulenye takot gak aku yelah aku tgh berbadan dua manelah tau kan mabok preggy tu dtg time2 aku kat atas bot tu...malu lah mak...kan...



Pilot ferry ni cakap itu kapal2 yg tengah menjala ikan bilis



Antara chalet2 yg aku nampak sepanjang nak ke Pangkor island tu.


Jeng!!! dah sampai jetty Pangkor island. So incredible and wonderful! yehooo...Alhamdulillah sampai ngan selamat. Turun dari ferry tak payah nak kecoh2 amik luggage, sebab bellboys tu akan bawa our luggage terus ke bilik. So apelagi terus menyusuri jetty berlenggang to  hotel lah..

We all di sambut dengan sangat mesra terase spt VVIP akak kejaps. Pangkor island ni sangat mahai. Satu malam je cecah 1k++. According survey yg aku buat tourist yg dtg ke Pangkor island ni mostly mat salleh. So let see....

Dah check-in jom terus ke villa kami... Our Villa is Garden Villa namenye... All the way ke villa aku menikmati pemandangan di situ. Sangat cantik dan penuh kehijauan. Tenang dan sejuk mata memandang. Jauh dari kebisingan bandar. Otak yg serabut dah jadi rapi sejak melangkah kaki kat sini. Thanks to my hubby sebab izinkan wife dia folo berholiday kat sini. Maklomlah mommy ni preggy masih awal and baru pas bleedingkan so my asben extra attention and caring. Tapi my asben memang so caring jgn jeles ek...mmuah!







Review : Pangkor island resort ni ade 5 type of villas and 2 suites. Satu malam lebih kurang 1k++ pas camper tolak tax and get gitewww lah... Ade banyak shuttle especially those yg book for Hill Villas. Hill villa tu tinggi kalau jalan kaki boles kejang kaki woooo...watpe lah susah2 nak jalan kaki kan shuttle ade every minutes tunggu je lah lat station yg dah ditetapkan or kat dpn pintu bilik. Cafe dia sangat sedaps and banyyaaaaaak choice..mak buyong cam aku sure sukewwww... Yang paling aku suka breakfast and dinner buffet dia....luncheon dia soso jaaa...

Okeh jom tengok our Garden Villa.







All pic above di ambil dari view sebaik sahaja buka pintu bilik. Tak terkata akak sangat2 cantek dan romanticnyeee surroundings our bilik tu...ni yg mule terpike nak hajak asben mai sini. Tapi pike balik 1k++ ermmm baik pegi Phuket or Bali dgn harga yg same lebih berbaloi.





View dari balcony our Villa Garden. Rasenye kalau Hill Villa mesti lagi best kot sebab tinggi mesti bole straight to watch sea view....ape nak buat aku preggy tak bole tinggi and jauh sgt dari lobby anything happens susah akak nanti. Tak pelah next time.





Sampai je di Resort ni pon dah petang so just relax and chill ngan kengkawan kat dlm bilik sampai dinner time...makan!



The next day morning...tak sempat nak tengok sunrise hahaha...bangun lambat sebab mlmtu lepaks sampai lewat. Cafe memang betol2 dekat tepi beach and boleh nampak jetty tempat kami touch down.





Sini ade banyak burung enggang bebas berterbangan. Kalau kat KL kena bayar nak tengok burungni. Tapi tak secantik enggang kat sini.

Review : Cafe dekat sangat dengan main lobby and entrance betul2 tepi beach dekat dgn jetty. So bile sampai je mols dah bole nampak cafe ni. Sangat luas, kemas, bersih dan cantik cafe dia. All areas here is Balinese concept. I LIKE.. Kawasan sangat besar. Tak de maknenye nak cari kedai2 runcit or kedai2 jual baju selipar macam kat Pangkor biase tu. Kalau nak cari jugak uols kena naik ferry/bot ke Marina island RM80 sehala wokeh...so bawalah kelengkapan dan junkfoods yg mencukupi before datang sini. Tempat makan kat sini is just the cafe tu jelah. Ade banyak facilities and activities yg disediakan kat sini. Yg free standardla swimming pool, gym and tennis court. Yang lain2 kena bayar. Aku dengar spa kat sini dpt banyak awards. Mesti best and terboek kan. Next time jelah...tapi aku merase gakla kena massage for free. Setiap pagi antara pukul 9-10am derang ade sediakan free massage service for 3 minutes. Best gakssss...boleh dari takde kan...

Okeh jom sambung next our activity is pergi mandi manda di private beach resort ni. Private beach ni jauh sikit dari beach lat cafe and jetty. Totally different side of beach view. Nak ke private beach tu we all nail shuttle nak jalan kaki memang tak mungkinlah. Jalan agar berbukit bukau, selekoh banyak dan dikelilingi hutan belantara...





Sangat cantik private beach ni. This private beach ni special only for guest resort ni ja...okeh tak camper bebas madam lat Pangkor yg bias tu.. Air laut sejuk padahal masetu panas. Sungguh indah ciptaan Allahkan. Kawasan dia agak terlindung so ombak tak kuat sangat dan sejuk jaaa... aku tak mandi juz membaringkan diri and body di tepi pantai nan indah tu. Asben tak bagi mandi laut tapi main air boleh hoho so akak main2 jelah janji dpt basahkan skirt tu kan....







Nice candid pic by my fren. Burok tapi aku suke.

Review : Kat private beach ni semua facilities ade. Tak payah nak bawa towel dari bilik bagai. Sebab derang ade sedia kan towel. Shower room and bar pon ade. Lengkaplah...cantik sangat aku pasti uols pon sure setuju ngan aku. Tak caye datanglah sendiri. Privacy so kalau nak honeymoon kat sini pon okeh sebabnye tak ramai orang. Dari awal aku jejak kaki ke resort ni memang aku tak nampak lagi local people except us. So maybe betullah most guest yg datang sini is foreigner. 

All the day we spent time di private beach tu...esok nye dah nak balik. 


Okeh kalau ade rezeki lagi aku datang lagi. Babai dulu to the Pangkor island resort. Hospitality derang memang terboek aku bagi 10/10 bintangsss... cume borink arr sebab tat place only tat resort. For honeymoon okelah kot hehehe... so jom balik naik ferry to Marina island for 30 minutes. Aku minta asben amik aku tetiba aku rase kepala dah start pusing2 macam nak mabok tapi naseb bek ok sepanjang dlm ferry nak balik tu.




Sampai je asben dah tunggu dalam kereta. Jeng!!! surprise from my asben....so sweet. Dia belikan aku Lancome perfume. Tapi since tat day aku tak suke bau wangi. Dah mule alahan yg tak kusangka melanda my 2nd preggy.





On the way balik sempat pulak aku and asben jalan2 ke Teluk Batik for shopping ole2 and tengok bangunan condong yang kat teluk intan tu. Mase kat Teluk Batik tu takde pic sebab sibuk bersopink ngan asben.

Nak tau lebih detail about Pangkor Island Resort ni sila lah ke official websitenye :



You May Also Like

0 comments