His 1st movie and His 1st cinema!!

by - September 20, 2015

Dulu pernah plan nak bawa Rayyan to cinema and blaja tengok movie la kan...then aku and asben havoc dgn keje masing2 so terbantut plan tu. Pada suatu hari hahaha...dah mcm bedtime story lak..aku dan kengkawan borak2 lunch mcm biaselah cume tat day story about 'bawa kids to cinema watch movie'. Movie meletop mase tu is 'Inside Out'. 

Dari pemahaman aku my fwen bagi review positive dan menarik. Aku pernah tengok preview movie tu dulu aku tak ingat kat mane. Memang best and interesting for kids and family. Since now kengkawan pon dah pergi tengok and dah cakap memang best. Good for kids and family. Aku tanpa pike panjang terus watsap asben dan bentangkan plan nak bawa Rayyan ke cinema tengok movie 'Inside Out' tuh... asben kata 'Okeh'...

Panjang aku pike nak pegi cinema kat mane. Maklomlah ni his 1st cinema and 1st movie aku tak nakla dia terkejut and bagi dia kenangan yg menakutkan pulak. Macam2 aku pike...bole ke Rayyan behave dlm cinema? mcmane kalau Rayyan bosan merengek nak balik? mcmane kalau Rayyan buat cinema tu mcm rumah dia? hahahaha...ibu kan konpem akn pike bende2 ni semua.

At last aku pilih MBO kat Cittamall. Terus did online booking. Siap dan print ticket. Terus simpan dlm handbag. Why Cittamall? even jauh kan tapi tat place tak sesak dengan umat manusia. Aku pernah pergi MBO kat situ sgt2 tak ramai orang. Parking senang nak dapat. So sesuailah tok aku bawa Rayyan. Andai kata Rayyan buat hal ke atleast tak ramai org huhuhu....

Hari for watching movie with him for the 1st time dah tiba....kami agak kelam kabut. Sampai ngam2 nasib belum start masih advertisement lagi. Padahal plan asal nak masuk hall before gelapsss...oupsss mommy and daddy terlambat sikit. Phewwhhh...seat yg aku pilih sgt sesuai dan strategic. Even seat yg aku pilih agak depan tapi aku dan asben sgt selesa takdelah kena dongak bagai sakit tengkuk. This is yg best kat MBO. Aku beli 3 tickets means ade 3 seats lah tapi sudahnye kami pakai 2 seats je couple seat  sgt muat untuk kami bertiga...huhuhu...untuk aku yg tgh mabok2 ni memang agak selesa gakla sebab seat lebar dan luas.

Alhamdulillah dari awal masuk sampailah movie abis Rayyan sgt2 behave. Dia sikit pon tak de merengek, buat bising, cume cakap2 tu adelah sikit. Plus dia pon gelak juga at the few funny parts. Paham rupenye anak mommy ni. Kami beli pop-corn but sudahnye Rayyan makan sorang sambil kusyuk tengok 'Inside Out' cartoon tu. Sikit pon dia tak menunjukkan rase bosan. Matanye tak pandang kiri kanan pon...lega daddy and mommy. Aku memang takle nak concentratelah sebab aku kepeningan memanjang tapi aku gagahkan juga demi anak tercinta.

Mommy took candid picture mase 2 beranak ni kusyuk tengok muvi

Seperti yang aku jangka, MBO kat Cittamall ni tak ramai orang. Ade pengunjung tapi takdelah sesak macam dekat Midvalley or Sunway tu.. Hall kami pon tak ramai sgt orang tak taulah maybe sebab malam kot.

Mommy hepi sebab Rayyan cool jew...good boi..pop corn tu almost abis by Rayyan


Yang menarik MBO di Citta Mall ni kan decoration dia sangat mengujakan kanak2. Very colorful and chill. Taklah bosan mcm cinema lain.

Rayyan memang suka environment MBO Citta Mall ni.




Apepon aku sangat hepi dan nampak Rayyan sgt terujasss. Totally out dengan ape yg aku sangkakan. Aku rase pemilihan movie kena betul2 sesuai dgn peringkat umur. Makesure movie tu dapat rating yg banyaklaaaa kan. Aku dan asben akan bawa lagi Rayyan watch movie next time tuk dia biasekan diri maybe nak try different cinema dan surrounding pulaksss.Abis movie kami terus balik hehehe...dah malam mase untuk tidur for Rayyan.



You May Also Like

0 comments