Teacher Ika 'kesayangan' Rayyan dalam kenangan

by - February 27, 2015

Lama sangat aku simpan cerite ni. Kali ni baru berkesempatan nak share dalam blog. Nak tulis blog ni pon kena ade mood dan idea bukan main hantam jew...

Okla tis time nak share pasal cikgu kesayangan Rayyan di taska PNS suatu ketika dulu...kekeke...namenye Teacher Ika. Cantik manis orangnye. Aku memang sangat selesa dan berterima kasih pada Ika ni sebab dia memang pandai jaga baby. Tak nampak kekok bile handle baby. Aku bole nampak kejujuran dia memang suka budak2 dan ikhlas. Kite as ibu boleh nampak orang yang betul2 suka budak n bukan hipokrit ...ckp ja suka tapi bile handle macam tak ikhlas je. 

Mase ni teacher Ika belum berhijab lagi dan Rayyan berusia 7 bulan.


Bertuah Rayyan menjadi feveret teacher Ika...and Rayyan pon manja dengan Ika. Tenangnya dalam hati... ibu mane tak hepi kan...tenang hati aku bile buat kerja kat opis. 

Past November 2014 was last month teacher Ika di taska PNS. Rayyan pun akan dipindahkan ke bilik toddler on the following month. Ketikani Rayyan dah berusia 1 tahun 15 hari. Hati sudah mulai risau sebab teacher kesayangan dah takde...teacher lain??? ermmm...no komen sebab yang pasti teacher Ika sangat best. All mommies there agreed wit me. Almost babies dan toddlers there suka dan manja dengan Ika. Nak buat camnekan sebab teacher Ika ni dah dpt offer lain.

Bersyukur sangat sebab Allah pertemukan Rayyan dan aku kepada teacher Ika ni. Rayyan membesar dengan teacher Ika di taska daripada mengesot sampailah bertatih cume tak sempat nak tengok Rayyan berjalan lancar...isk..isk...





Apekandaya segitu je rezekinye...aku doakan semoga teacher Ika success di luar sane dlm bidang yang diceburi dan comel molek lah selalu. Insyaallah panjang umur kite jumpe lagi...Pada hari terakhir teacher Ika di taska aku dan Rayyan sempatlah bergambar dan bagi hadiah kenangan. Aku bagi Ika Pashminar yang asben aku beli dari Pakistan ka, India ka or Nepal ka(aku tak ingat)...yang aku ingat Pashminar tu exclusive sebab 100% handmade.


Bergambar dengan teacher Ika. Yang cute mata bolat tu bestfren Rayyan di taska.

Snap pic kenangan Rayyan dan Fatin di taska.

Rayyan celebrate bufday kawan di taska.


Terima kasih teacher Ika. We both sayang u. 2 months later Rayyan pun terminate dari taska tu di atas sebab2 terterntu.




You May Also Like

1 comments