Taman kecilku

by - February 28, 2015

Weekend yang malas nak ke mane2.. Rayyan pon aku rase setuju ngn aku sbbnye cuaca panas sgt skangni kan... even company baru dapat bonus n aku percaya ramai kawan opis yg sedang bersopink sakan. Tapi pada aku same je..

Panas2 pon aku pagi2 lagi dah keluar heading to Sg Buloh nak cari rumput Zoysia hehehe...aku n asben nak siapkn project laman comei kami yg dah lame postpone neh...berpanas tuk berkebun takpe...seeeeehat...good for health.







Apepon kite start dgn rumput..cakap psl rumput akupon sanggup buat sikit research n baca rujukan, manetaknye aku tak nak terslh beli membazirje.

Aft buat sket research n refer few books, most advised to findout rumput name Zoysia. Kenapa? Sebabnye si Zoysiani dia tahan lasak dan panas. Senang jaga dan low maintenance. Tuk aku n asben yg kerajinan ala2 biskut kejap ade kejap tak de ni memang sesuaikannn... Kawan opispon advised nama rumput yg same.



Zoysiani kire bolehla cantik juga tuk mata memandang tapi takla secantik rumput padang golf or football field bukit jalil tu. Yang tu mahal lorrr n high maintenance. Zoysia ni pon kire okla. Lagipon laman umah akuni sekangkang kucingje...

Pemilihan bunga n pkok hiasan asben serah pada aku...yeyyy!!! Banyak list pokok hiasan ade dlm otakni cume tak bolela nk terus beli. So far aku dah beli few pokok.


Ini bangku abg ipar aku yg bagi. Ini bangku customade special punye. Bangkuni bole di tukar menjadi bangku yg ade meja..sesuai sgt letakkn kat halaman umah ptg2 mlm2 le duduk bersama keluarga chewwwwah!!! kalau berminat bole PM ya..promot lak.

Skangni laman lom siap sepenuhnya ade lagi 40%. Aku n asben buat simpleje as long as sedap dan sejuk mata memandang..nnt hasilnye aku akan share ya. Kay sekian tuk project kali ni....




You May Also Like

0 comments