Mommy,ape sudah jadi rambut Rayyan????

by - February 19, 2015

Salam uols....dah lame tak ngapdet blog ni udah bersarang gamatnye...ermmm berat rasenye nak tulis entry ni. Ekceli about incident aku potong rambut Rayyan...isk...isk...

1st time Rayyan cukur rambut was his 3 months old, tat time sebab majlis qiqah dan cukur jambul dia. Memang cukur habis botak. Since tat sampailah a week ago tak pernah potong lagi. Rambut Rayyan memang stylo milo ala2 kepop gitewww...yow-O...yow-O.. Di taska all teAchers call him "budak hensem..."






Sesampai satu ketika rambut di dahinya itu sudah mencakar mata Rayyan. Kesian aku nengok dia tergosok2 mata sebab nak tolak rambut yg mencakar2 tuh. Dah banyak kali aku n asben de plan nak bawa pegi salon kasi trim sikit especially belah kedua telinga n dahi tu. Kami agak cerewet about salon ni yalah Rayyan bukan baby lagi now he is a todler yg boleh tangkis menangkis dan lompat melompat. Aku n asben tak maw potong rambut dia belah belakang tu saje nak biar panjang hehehhe....(ikut atok la kate).

Asyik tak jadi memanjang plan nak bawa Rayyan pegi salon..haihhh...hinggalah satu ketika, pabila tahap kesabaran dan kerimasan seorang ibu yg kasihankan anaknya yg tak sanggup melihat anaknye tak selesa dan resah maka.....

Tup...tup...tap,..tap....siap....

Udah pendek rupenye rambut depan dan kedua belah telinga Rayyan aku dah trim. Oleh kerana yg gunting pon bukan pakar maka ia jadi kelakar gilew...akulah orang pertama yg gelakkan rupe baru Rayyan taw...apelah mommy ni tak baik kan...isk..isk...sian anak mommy. Tapi seyesly ia nampak adorable yg cute.



Sesamapai je di kampung semua pakcik mokcik Rayyan gelak kat dia. Atok cakap ape "macam anak orang iban" erkkkk...sentap aku. Nenek dia tak gelak pon tapi aku yg kena marah(padan muke akukan). Tat time daddy Rayyan outstation so tak nampak lagi rupe baru dia..gulpsssss serrrammm mak...tapi aku dah inform by watsap.

Esoknye aku tunjuk rupe baru Rayyan kat kawan2 opis....demme pon gelak juge. Sentap aku sekali lagi...isk..isk...cukup!cukup! Tak sanggup aku nak biar orang gelakkan Rayyan lagi gara2 tangan aku yg gatal. Nyesal kemudian dah takde gune kannnn...so ape aku leh buat redho dan tunggu jelah rambut Rayyan tu panjang balik. Orang kata rambut budakni cepat panjang. 

Jadinye aku kena beringatlah tak maw lagi buat keje tak senonoh ni. Kawan aku de suggest satu tempat salon yg best kat Sunway sebab anak2 dia pon pegi potong sane dari baby. Before CNY aritu sempat terjah pegi salon tu tapi malangnye udah tutup katanyeee..hampa aku. 

Skangni aku igt nak bagi rambut Rayyan panjang balik then pegi salon tu n trim baek punye. Maafkan mommy sayang, lain kali mommy tak buat lagi okeh! Mmmmmmuuuahhhh!!!


You May Also Like

0 comments