The shortest vacay to Nusajaya Johor

by - September 14, 2018

Lame dah ajak asben nak ke JB...macam2 alasan tapi tak di layan sebabnye jauh...tapi entah nape hangin asben baik dia setuju walaupon hanya drive balik hari. Al-kisahnye disebabkan kakak asben ajak escot ke JB untuk hantar anak balik kolej. Walaupon bukan JB tak pelah ikut sajalah janji johor ke selatan pulak la kitew ye.

Nusajaya ni tempat baru di Johor. Lebih kurang macam Cyberjaya gitulah. Banyak tempat dan kawasan masih dalam pembinaan. Bandar Iskandar Puteri dan Puteri Harbour memang sinonim dengan tempat di sini. Legoland terletak di sinilah. Area legoland tu ade Hello Kitty and Thomas theme park juga. Banyak kondo dan apartment serta hotel naik macam cendawan.

My sis in-law booked a studio apartment untuk mereka anak beranak stay for 2 nights di sana. Aku dan famili hanya menumpang on the 1st day out. Itu pon sebab nak layan anak2 dan kezen2 derang mandi pool.











Next time ade plan nak ke sana lagi sebab nak layan Legoland, Hello Kitty dan Thomas theme park. So this trip just pandang2 je dulu ye. Lagipon anak2 masih kecil lagi terase rugi plak sebab sure byk rides tak boleh main dahla tiket mahalssss. Tempat yg sangat cantik...aku rase kalau dah siap sepenuhnye lagi cantik.

Oleh kerana 1 hari ja so aku dan asben cume layan anak2 mandi pool di apartment yang sis in-law dah checked in ja. Then kami dinner together before drive balik KL...esoknye aku kerja wokeh.


You May Also Like

0 comments