Short vacay Holiday In Glenmarie Shah Alam

by - June 05, 2018

Seminggu before masuknya bulan ramdhan aku dan asben sempat bawa anak2 pergi jalan2 ke Hotel Holiday In di Glenmarie Shah Alam. Dekat ja kan...name pon short vacay maka yang ni so far the shortest hahaha...
Rezeki anak2 sebenarnye. Alkisahnya aku tersalah book tarikh di booking.com. Laju sangat mase membooking tak verify betol2. Then dahla salah date pastu book yang without free cancelation. Amount dah pon di charge to card so terima jelah..hahaha...Luckily my asben dapat off day pada date yang aku tersalah book tu. Tulah namenye rezeki anak2 Allah permudahkan.
Ramai yang tak tahu or tak pernah nampak hotel ni kat area Shah Alam kan? Yelah sebabnye hotel tu tersorok ke dalam duduk kat belakang rumah2 banglo mewah di Glenmarie tu. Bersebelahan dengan golf club. Tak pe sape nak stay sane bole Waze je wokeh.
Kami stay di sana 1 malam sahaja bolehlah kami anak beranak menghabiskan mase swim di pool with privacy. Bukanla privacy ape tapi sebab tak banyak family yang stay di hotel ni. Rata2 is pengunjung yang training, airline crews or urusan bisnes. So swimming pool itu kami yang punya...hahaha...Pool dia best sangat ade juga pool untuk kanak2. Rayyan dan Elis memang puaslah mandi. Pool dibuka setiap hari sehingga pukul 8 mlm.
Suasana tenang dan segar di hotel tu. Yelah dah tersorok di dalam kawasan orang kayes sane kan. Orang kaye mane duduk rumah bising2 kan..hahaha...then sekeliling adalah padang golf. So memang tenang dan relax.






Malam tu kami dinner di restoran KUEH di seksyen 13 Shah Alam. Food all nice.






Sorilah tak de gambar keseluruhan bilik sebab pada aku deko bilik like normal hotel je takde fancy2 or modern look sangat. View bilik is padang golf yang menghijau...nice! Harga satu bilik biase dalam 200-300 ringgit satu malam. Kena rajin surveylah sebab kadang2 boleh dapat below 200 satu malam.
Sedikit info nak share :
- 1 bilik ade free wifi. Wifi best laju.
- All normal kemudahan ade dalam setiap bilik. Iron board with iron pon ade wokeh.
- Lobby hotel open space besar
- Ade coffee bar
- Car park je yang kureng sikit sebab tak de basement parking tapi tak pe FREE dan banyak. So kereta kena parking di luar. Tak lah jauh sangat opposite main building hotel je. Cume kalau hujan kena pakai payung ye nak ke car park tu. Proper car park for hotel visitors.
Harga bilik yang aku book tu without breakfast...tapi tak pelah sebab kami anak beranak makan tak banyak pon so aku order room service je untuk 1 set breakfast RM 38 sahaja. Berbaloi sangat untuk kami. Sebab kalau buffet satu kepala dalam harga yang lebih kurang sama untuk seorang dewasa.
Set breakfast yang aku order :
1 plate western breakfast (2sosej+salad+1 scrambled egg+3 hashbrowns)
1 glass fresh juice
1 cup coffee
1 bowl cereal with milk
1 plate variety of pastries(banyak and sedapsss)



Amacam berbaloikan untuk kami 2 dewasa yang tak berapa makan + 2 anak (5 tahun dan 2 tahun).
Oklah cerita our short vacay before bulan puasa.
Selamat berpuasa semua.

You May Also Like

0 comments