Rayyan last day in Permata Hati Daycare ~ Feb 2018

by - May 23, 2018


Pada Februari lepas was the last month Rayyan di taska PNS Permata Hati. Kalau ikut sejarahnye Rayyan telah bersekolah di sana selama 1 tahun 7 bulan. Tahun ni Rayyan dah pon 5 tahun makanye aku dan asben nak tukar angin untuk Rayyan. Rayyan akan ditukarkan ke Genius Aulad taska. Pertukaran tu bukanlah bermakna kami tak suka pada Permata Hati taska tapi kami nak Rayyan tukar pengalaman dan explore sikit dengan pra-sekolah yang closed to real school.

Permata Hati taska totally excellent and kami sangat puas hati dari segi facilitiesnye, silibus dan all the friendly teachers. Decoration di taska Permata Hati memang sangat cantik dan kids yang berada di situ definitely will enjoy and fun. Later aku akan update post about my review to the Permata Hati taska wokeh...

Biasala Rayyan tak paham lagi erti perpisahan. So mase last day tu pon macam biase je. Yang rase sedih is aku. Ekceli aku pon nebes sebab takut dia tak boleh catch up dengan environment sekolah baru nanti. Aku memang suka cara pendekatan Permata Hati taska ni teacher2 dia memang soft spoken, ade skills how to manage emo budak2 ni weh..semua teacher sangat ramah dan always senyum. Tau la kan jaga budak2 yang macam2 ragam ni bukan senang tau tapi teacher2 kat situ masih mampu beri senyuman dan cakap baik2 dengan parents.

Rayyan ni suka story about conversations dia dengan teacher kesayangannye is teacher Zee (pengetua sekolah). Walopon speaking English banyak lobang2 vocab but he tries with full of confident. Aku rase sebab galakan dari teacher2 juga. Tetiba aku terpiker risau keadaan berubah di sekolah baru nanti..isk...isk...

Insyaallah Rayyan dapat menten dengan ape yang dia dah ada and dapat dari Permata Hati taska ni...sebab teacher Zee cakap Rayyan ni seorang budak yang intelligent dan mempunyai nilai2 murni kepada kawan2 sekeliling dia. Aku memang bersyukur ke hadrat Ilahi dan berterima kasih sangat pada teacher Zee dan Permata Hati taska sebab menjadikan Rayyan lebih baik dan pintar seperti hari ini.

Rayyan sahaja yang bertukar sekolah, Elis masih kekal di Permata Hati taska...so Rayyan masih boleh berjumpa dengan teacher kesayangannye juga..haha... Teacher Zee juga tak pernah lokek beri pandangan dan nasihat sekiranya aku ade masalah walopon Rayyan not in Permata Hati taska lagi.




Teacher Dayang juga di antara teacher yang selalu di cerita oleh Rayyan setiap hari. Teacher Dayang ni sangat sweet.

Inilah teacher kesayangn Rayyan, teacher Zee yang dia suka tu sebab teacher Zee yg kerap and paham English stories dia.






 
Aku abadikan cerita ni supaya one day Rayyan boleh kenang teacher2 di Permata Hati taska ni. Di sinilah tempat Rayyan bermula drp nothing.
 
 

You May Also Like

0 comments