Decathlon review sikit...

by - April 08, 2018

Aku dan asben nak bawa anak2 holiday tapi bukanlah pegi obersi dalam negara jew. Rayyan sangat suka beach so kami plan somewhere yg ade beach dan resort yang exclusive. Initial plan nak ke Island but macam leceh jew sebab nak kena naik ferri transit boat lagi. Aku rase macam tak sesuai dengan anak2 yang masih kecil. Tunggulah anak2 dah besar nanti mesti lagi syiok..yelah bercuti ke island surela nak bersnockling kan...hop-hop island baru best. Ok kite hold la dulu ke island tu. Ekceli kalau tanye aku kan..wat mase ni aku pon tak minat huhuhu...

Ok holiday kali ni mommy exsaited sebab dek Elis dah besar sikit sure meriah lagi. So mase tuk shopping...this time aku nak enjoi juga mandi pool and beach maksud aku mandi same2 ngan anak2lah...all this while aku just biar asben je jaga and akulak dok tepi je. Kali ni tak mau dah.

So jom shopping!!! Aku nak cari swimsuite for Rayyan. Dia tu dah panjang so swimsuite lame tak muat dah dan for aku sendiri. Kali ni nak cari proper swimsuite. Pastu bulan yg same aku ade team building so kenala cari seluar track dan attire yang sesuai tuk berteam building nanti. Seluar dan baju fitness yang lame semua macam dah tak sesuai...maklomlah size tak same dah..huhuhu...

Aku terjumpe sebuah gudang perkakas alatan dan pakaian sukan terbesar. Decathlon name gudang tu. Aku tak sure Decathlon ni ade outlet di tempat lain ke tak. Yang aku terjumpe ni was di Bandar Sri Damansara. Sangat besar tempat tu. Luas senang nak bergerak terutama yg ade anak2 yang active..maklomlah banyak perkakas dan alatan sukan dan yg best bole 'Try Me"...korang imagine. Memang sangat meriah wehhh...



No fofuler branded2 there ye.... aku pon tak pasti brand hape tapi kualiti not bad. Banyak pilihan dan harga untuk pelbagai lapisan kemampuan rakyat jelata. Sesuailah dengan tagline Decathlon ni "Sport For All - All for Sport". Rambang mata aku dibuatnye.. Ikut hati aku nak borong banyak lagi tapi sian kat anak2 kepenatan petangtu....ekceli kami baru balik dr Janda Baik terus ke situ...okla later datang lagi ..Yang ni memang konpem repeat visit..hahaha...

Ni kaunter nak sign in as member. Maybe next time.

Clear sign senang nampak

Ade 2 wing. Ni 1st wing (dekat entrance)yg satu lagi tengok gambar bawah

Yang ni 2nd wing(dekat cashier counter and exit door)

 One of place yg budak2 suka. Rayyan merengek tak dapat masuk sebab berselipar jepung ja. Next time kena pakai kasut ye. No selipar here.

Daddy nak belikan tapi Rayyan belum berminat so try je dulu..belum mase

 Kaunter cashier dia so far excellento

Barang yg konpem dibayar huhu..

Ini antara yang dibeli di Decathlon yang lain byk barang2 toys and bola anak2

Ni cop mohor dari swimsuite yg aku beli. Harap tak 'ireng' la aku nanti hahaha...

Peralatan dan sport attire di Decathlon ni covered all kinds of sport. Sukan darat, sukan air, extream sport, fishing, golf haihhh letihla aku kalau nak tulis semua kat sini..korang pegilah tengok sendiri sure korang pon akan suka...unless uols fofuler brand oriented. Aku suka sangat2 anak2 pon suka sebab tempat ni derang bole bermain juga hahaha...sempatla anak2 rembat bola and some sport toys..huhuhu...kaunter cashier pon banyak dan lajussss yg ni aku bagi 5 stars...satu lagi aku suka hehehe. Queue memang panjang mase nak bayar, tapi cepat. So anak2 pon tak sempat nak merengek ka hape.  Toilet pon ade disediakan dalam tu so senang. Aku tak sempat nak jengah toilet dia, but asben cakap okla cozy dan clean.

Okla selamat berkunjung ke Decathlon outlet and shopping puas2 ye!!!









You May Also Like

0 comments