Pengalaman paling berharga ~ in 2nd pregnancy

by - February 18, 2017

Si cantik manisni namenye Elis my second child...ececehhhh..mestilah mommy yg puji anak sendirikan..hehehe..lahir tahun ni 2016. Now baru 10 bulan ++. Teringat sepanjang pregnantkan si Elis ni sangatlah letih dan penat. Sakit2 badan especially dah nak dekat due. Ade GBS lagi huaaaaaargh...tak suka bau wangi dan busuk, bau garlic nanti pening. Di awal pregnancy banyak muntah2..tengah drive pon boleh muntah, geli tengok sambal. Alahan tu agak lame gak between 3 to 5 months pregnancy. After that alahan tu hilang sikit demi sikit...alahan hilang heaven pregnancy only 1 month then start 7 months dah mule sakit2 badan,kekejangan,susah nak jalan, ade bleeding...horror lagi...begitula kesudahannye sampailah bersalin. Ade part yg best which is aku ade tabiat pelek di hujung2 pregnancy tu "suka bau beras". Ke mana2 aku bawa bekas kecil yg berisi beras termasokla ke opis pon. Tapi now bile aku cium balik beras tu biasejerrr...tak tahulah ape yg best sgt bau beras mase hormon pregnant tu. Ade juga teringin nak makan kalau tak dapat aku teringat2 weh. Aku tak ingat pregnant bulan ke berapa tapi aku nak sangat makan wajik original..tak mau yg ade perisa duyan bagai tu. Mase lom dapat lidah ni rase macam nak makan banyak2. My asben dapatkan juga wajik ni tapi dia beli perisa duyan aku terus reject. Then my sis in-law pon ade belikan gak import dari melaka lagi perisa original 6 bekas...mak aiiii banyak gilesss. Pas aku makan 2-3 sudu wajik tu dah tak nak dah takde rase teringin dah nak makan wajik tu lagi..alahai membazirkan. Sudahnye aku export ke kampung wajik yg berlambak tu.

Aku deliver normal for 2nd child ni. Aku memang try harder put 200% efforts to get this chances tau. Alhamdulillah Allah makbulkan niat and usaha aku. Eventho banyak kepenatan,ujian dan macam2 ragam sepanjang pregnantkan elis ni tapi inilah namenye pengalaman mengandung yg aku rase sangat best. Sebab mase 1st pregnant alahan mase awal2 pregnancy je pastu smooth je takde tabiat pelek2 dan request pelek2. Cumenye mase 1st pregnancy tu aku ade ovarian cyst so maybe Allah bagi segalanye dipermudahkan. Alhamdulillah. So now aku dah ade 2 kids selama 5 tahun berkahwin ni. Deliver cser dan normal both aku dah rase. Alhamdulillah bersyukur atas nikmat yg Allah beri pada aku. Semua ni rezeki dan pengalaman yg takkan aku lupekan.

Today and onwards is menikmati saat2 manis haru biru raising up my 2 kiddoz ni. Aku nak lihat mereka membesar depan aku. Setiap minit and saat i will try harder to give the best in everything for them. Elis dan rayyan ibu tak kisah kalau both of u bukan genius di sekolah or university but yang penting is akhlak dan ilmu agama di dada. Rajin berusaha jgn mudah giveup dlm ape jua kerja dan usaha. Hormat orang tua dan jaga budi bahasa. Mesti pandai mengaji Quran okeh...hehehe...

You May Also Like

0 comments