Rentetan my story Aug - Nov 2016

by - November 17, 2016

August 2016:
Nenek aku sebelah my dad jatuh terduduk dan mengakibatkan tulang pehanya patah. Nenek aku tu dah berusia 78 tahun. Tulang seusiani memang mudah patah. Warded hospital for one week. Ikut plan doctor nak operate masukkan besi tapi faktor usia banyak perkara yg tak lepas dan very high risk. End up tak jadi operate masuk besi, my dad bawa balik nenek aku dan berubat kampungje. So far alhamdulillah nenek aku masih sihat2 orang tua tapi dia tak dapat nak berjalan seperti dulu lagi. Skarang dia hanya terlantar di katil hanya mampu baring dan duduk sekejap.

September 2016:
Aku kehilangan my mom in-law dan uncle aku buat selamanNye. Mereka telah mendapat panggilan Ilahi. Bulan dukacita for whole famili especially my asben side. Sedih takde satu pon picture kenangan anak2 aku dengan Opah. Padahal opah sangat suka melayan kerenah Rayyan selama 2 tahun ni. Menyesal dah tak berguna. Semuanye hanye ade dalam memori aku dan asben. Rayyan konpem tak igt then camne nak recall dengan dia nanti tentang opah??? ermmm...tepuk dahi banyak2.

October 2016:
Sekali aku dikejutkan dengan berita kematian. My auntie meninggal dunia. Dia adalah auntie yg paling close wit my family. Aku dan adik beradik telah dijaga olehnye mase my mom and dad kerja dulu. Yang ni sangat mengejutkan sebab pada asalnye she warded to hospital to get checkup and treatment but Allah lebih sygkan dia. Terkilan sebab tak sempat nak visit her at hospital.

November 2016:
My youngest brother accident. Adussss!!! Luckily dia tak langgar sape2 dia jatuh sendiri. Teruk jugakla patah tulang tangan kiri. So doctor cantumkan balik dan simen. Yang paling kesian is he got few big-big luka yang telah menyiat kulit nye. Memang ngeri dan aku dpt rase betapa peritnye rase especially nak sapu ubat luka. Kesian aku tengok dia sampai menangis2 menahan pedih dan sakit.Aku hanya mampu tengok je. Harap dia bertabah for few days.

Another news is my cousin dimasukkan ke IJN kerana saluran jantung tersumbat.Kesian dia, dahla his mom baru jer meninggal(which is citer aku about my auntie meninngal from October story tadi). His wife tengah tunggu hari nak bersalin anak yg ke-5. Macam2 dugaan.

Bulan ni Rayyan masuk school. School yg same cume dah tukar management baru. Lebih menarik dan banyak changes dibuat aku tengok. Silibus dan activity pon makin banyak. New managementni practicing montessori pre-school. Reasonnye sebab Rayyan ni dah terlalu disayang2 dimanja2 so better aku disiplinkan dia balik and at the same time build sosial skill dia dr awal before betul2 sekolah nanti. Rayyan kena belajar sharing and join activity with crowd.

You May Also Like

0 comments