Sepang - Avani Sepang Goldcoast

by - March 17, 2015

Sekarangni aku tengah ade mood nak menghupdate blog. Nak bayar hutang story morry tahun2 yg lepas. Aku tryla ye mane2 yg aku ingat even dah tak fresh from oven lagi.

Hobby menghupdate blog ni tergendala since my iphone broke few months ago a.k.a last year rasenye sjak Rayyan 6 months aged kot huhuhu...biaselah 1st time jadi mom so tat time tgh nak adjust timing and handling agak kelam kabutla tu yg sampai phone pon terjatuh,tercampak,tergolek dan akhirnye berderai...tp tula yg best iphoneni nampak physical mmg dah barai tapi ekceli masih working cume skrin dah berderai apepon tak nampak. For me phone is dah tak penting,anak mesti the 1st priority. Apepon yg terjadi anak aku selamatkn dlu even terpksa biarkan phone jatuh berderai tergolek2 kaaannnn...(Oooppsss ni dah kali ke-3 kot berderai)....fine its me.

Panjang pulak mukadimah for entry kalini padahal nk story pasal my short gateway holiday wit my famili to Avani Sepang Goldcoast atau dulu known as Golden Palm Tree. Stayed for 2 days and 1 night namepon short gateway holiday kannn...

Ekceli kebetulan my company ade buat gathering di Pantai Bagan Lalang tu for halfday so alang2 da sampai situ so aku minta adik beradik aku hangkut makabah dan Rayyan dtg ke Bagan Lalangni. Hotel Avani memang terletak di pantai Bagan Lalangni. Last time mak abah pernah bawa kami adik beradik picnic kat sini tapi itu mase kecik dulu compare dgn dulu perghhh...lain sangat. Yelah dulu tanah merah lagi kot jalan nak masuk pantai ni.





Abisja event gathering tu aku pon terus pegi checkin dan tunggu famili sampai. Entah ade ape event di Avani mase tu so ramai dan sesak hotel tu dgn umat manusia. Free carpark sikit sangat dan limited so kena park jauh sikit dari hotel bukan sikit kira jauhla gaks sb tak bole jln kaki kalau nak juga jln kaki silakan ketiak sure basah bau acemmm...huhuhu..even tho jauh tp service shuttle disediakan setiap 3 minit. Shuttle best sejuk ade aircond dan tak sesak. So kalau nk jln kaki juga mmg kelakar. Rayyan tat time was 4 months aged so oklah selesa. Otherwise mmg aku mengamokla dah byr mahal2 then service out.



Famili sampai mmg tepat pada masenye. Terus bawa famili ke bilik. Aku booked for Family Villa 2 bedrooms. Inilah rupe structure hotel Avani Sepang Goldcoastni berbentuk pokok kelapa. Hotel atas laut katenyeee...




Dari lobby nak ke bilik agak jauh juga. Ia bergantung pada kedudukan bilik kalau dapat bilik nun jauh kat hujung cabang tu memang basah ketiak jalan kaki. Tapi sebab kat atas laut kan so ade angin takdelah basah sgt ketiak tu cume panas lerrrr... Shuttle hanya disediakan untuk handicap, orang tua dan yg bawa baby. So sebab kami datang satu famili and ade Rayyan jadi semua dapat naik shuttle dihantar sampai depan bilik. Those yang sihat walafiat muda mudi kena jalan kaki atau naik basikal tuk ke bilik masing2. Yang aku nampak derang jalan kaki je heret luggage dan beg masing2. Ok gak ekceli dapat mengamati udara sekeliling. Basikal memang disediakan dekat sekitar lobby. Banyak sangat amikja tak payah piker ni basikal sape hehehe...dan FREE. Famili Villa room type ni most terletak nun kat hujung2 cabang maybe sebab dapat lebih privacy views. We all memang excited dan bataksla sekejapkan huhuhu...tempat sangat cantik dan service pon ok. Mendamaikan tak sia2 bayar mahal berbaloi. Lagi best sebab dapat datang dengan familiku. Asben outstation mase tu so dia hanya sponsored hotel. TQ cayunk!!







Alhamdulillah sebab segalanya berjalan lancar. Best villa ni ade privacy balconi hadap laut yg luas. Seriau jugakla sebab bunyi ombak menghempas2 kat bawah tu.. Bilik sangat luas ade living hall, 1 master bedroom plus privacy toilet dan juga ade privacy access to balcony, 2 single bedroom, 2 toilets dan ade utility room. Dalam utility room tu ade sofa-bed dan agak besar juga. Yang lagi best ade tempat tuk gantung buai for Rayyan kaannn hahaha...ikut plan aku tak nak bawa tapi mak aku suruh bawa juga. Seb baik ikut cakap mak akhirnye Rayyan susah nak tido...yelah tempat baru lagipon rasenye ni 1st gateway Rayyan di atas laut lagi paham2 jelah...

Utility room

2 single bedroom

Master bedroom





Privacy balcony attached both living hall and master bedroom. 


Sampai di bilik masing2 hanya merehatkan diri dan makan. Aku ade beli makanan sementara menunggu tadi. Bersantai bersama famili di balcony. Kebetulan cuaca baik dan banyak angin(konpemla kan atas laut). Aku pulak mandi dan tidur sebab kepenatan dari company event pagi tu. So Rayyan bersama nenek, atuk dan pokcik mokcik dia laaaa....

Nak keluar dinner aku juz camm operator cakap nak shuttle. Dalam mase 10min shuttle pon sampai depan bilik. Service yang bagus cume drebar tu pesan yg after pukul 10 malam shuttle tuk hantar ke bilik tak ade sebab semua shuttle digunakan tuk satu majlis makan malam ape entah. Itu shuttle dari bilik ke lobby je then sampai di lobby kami kena naik shuttle tuk ke car park pulak. Not bad semuanye cepat tak perlu tunggu lame. Malam tu kami dinner di seafood restauran yg berlambak kat tepi pantai Bagan Lalang tu... memang banyak dan murah. Servicela out sikit lambat gile menunggu...tapi pahamla hujung minggukaaannn and kite tak pon officially bayar service tax 10% tu. Dinner malamtu adik aku dan asben dia sponsored. Banyaks sangats order dan kami dapat habiskan dengan bangganya tanpa piker gemok ke buncit ke ape..hehehe...sorilah sebab mood swing malamtu plus lapar yg teramat so tak de pon picture for makanan dan retauran views yang ade picture aku dan Rayyan. Rayyan mase tu tak makan pape lagi dia masih minum susu sahaja. Pas dinner kami tapaw lagi makanan tuk supper lak kot2 nak lepak2 di balcony..bukan selalu dapat bersama famili macamnikan. So sisa2 malamtu kami tak ke manepon juz balik bilik dan melepak di balcony. Too bad !!service shuttle dari car park sangat lambat. Kami menunggu almost 1 hour tuk balik hotel. Aku dah risau sebabnye Rayyan dah mule meragam yelah dah malamkan baby nak tidur. Sampai di lobby seperti yg telah dimaklomkan NO shuttle ke bilik. So aku, mak dan abah jalan kaki manakala adik2 aku yg lain naik basikal. Seb bek malam tak terase sangat jauhnya dan sejuk. Sampai ja bilik aku terus tidurkan Rayyan....Rayyan pon lena tidur di dalam buai. Sekianje tuk hari pertama di Avani.









Second day di Avani Goldcoast ekceli last day huhu...bangun pagi kami adik beradik mmg tak mandi juz basuh muka dan godok gigi ja sbb nak pegi breakfast. Cuma mak, Rayyan dan adik ipar aku je tak join yg lain semua kayuh basikal ke cafe. Breakfast dia mmg best dan byk sgt choices. Ikut nafsu yg lapar nak mkn semua tapi apekandaya kena ikut saiz perut. Cafe's view is pool yg sgt cantik dan seaview. Adik2 aku tak melepaskn peluang tuk berjimba dalam pool before checkout. Aku blk bilik dan menghabiskan mase bersama anak teruna ku jaaaa. Before checkout kami ade sesi bergambar hehehe...





Avani Sepang Goldcoast mmg best...services pon good takdelah sampai telinga keluar asap. Kalau nak relaxkan otak dan nak try sumtin new bolelah datang dan rase sendiri. Tempat makan sgt dekat dgn hotel dan melambak2 yg best lagi murah compare to other seafood reaturant lain di sekitar Selangor-KL ni.

You May Also Like

0 comments