Naelofarhijab VS Radiusite shawls

by - March 31, 2015

Sesaje gatal tangan ni nak menghupdate gak pasal Naelofarhijab dan Radiusite instant shawl. Both aku ade tapi bukan semua design la. Aku cume beli pada yg kena dengan citarase aku. I'm not gile instant shawl sgt pada aku lilit2 standard shawl tu tetap menjadi pujaan aku...sebabnye bebas berkarya dan free nak buat pessshenn hape pon.

Now tengah hangat Naelofarhijab huhuhu...macam pisang panas. Even tho butiknya hanya satu di TTDI tu tapi tetap full all the time. Before tiz tak silap Radiusite kannnn ehh yeker...ker aku ja yg syiok sendiri sebab aku ade koleksi radiusite ni huhuhu.....entah lerrr tapi Radiusite ni quite ngetop jugakla. Ooooppssss sawwryyy ni review for instant shawl 2 brand ni ja tudung Fareeda tadaaaa ya...

Bermula terjebak dengan instant shawl ni asalnye dari kengkawan opislerrr... Radiusite aku memang dah lame dengar cumenye tak pernah berkesempatan nak usha2 design shawl derangni...sampaila opismate aku tunjuk aku website derang and aku terus terpesona dengan Aimee Basic. Aimee Basic tu bukan nama orang tapi nama instant shawl. Aku suka dia punya design rambu ramba tu nampak unik...hehehe aku memang suka nengok design shawl yg rare ni. Ade satu lagi yg aku suka is design Aimee Royal namenye. Both design ade dlm koleksi aku. Ade yang aku beli via online and ade yang walkin to their butik. Ekceli ade banyak design lagi so uols bolehla usha sendiri kat website rasmi Radiusite ni siap harga lagi.


Radiusite Aimee Basic

  • Material chiffon sangat berkualitas. Aku suka sebab berat dan tak tebal sangat. Bile material berat so senang nak maintain sebab ia terletak jew..
  • Design rare. Aku panggil 'rambu ramba' hehehe suka haku ja...
  • Senang pakai cuma perlu satu pin saje 
  • Bole olah jadi pelbagai pessseeen tau most 'I LIKE' suka berexperimental sikit haku ni
  • Kemas dan nampak kewwlasss

Ini ade sikit info about Radiusite butik ni ..

Shah Alam Boutique:
Opens daily from 10.00 a.m. to 8.00 p.m. 
Address: No 21-A Jalan Plumbum Q7/Q Seksyen 7 Shah Alam 40000 Selangor Malaysia
Tel No: +(603)-55234425

Rawang Boutique:
Opens daily from 9.00 a.m. to 6.00 p.m., except Saturday & Sunday opens from 9.00 a.m. to 5.00 p.m.
Address: C-5-G Jalan Reef ½ Pusat Perniagaan Reef 48000 Rawang Selangor Malaysia
Tel No: +(603)-60916611

Johor Bahru Boutique:
Opens daily from 10.00 a.m. to 8.00 p.m. 
Address: No 20, Jalan Padi Emas 1/5 Bandar Baru Uda, 81200, Johor Bahru Malaysia

Radiusite - Aimee Basic


Radiusite - Aimee Royal




Antara my Aimee Basic dan Royal ku..








Satu lagi yang sedang hangat di pasaran la ni...is Naelofarhijab. Yang ni pon aku terpengaruh dengan kengkawan opis most of ladies di opis aku pakai Naelofarhijab wokehhh...huhuhu....nampak tak akuni senang terpengaruh tapi kalau tak rare aku boo layan ja. Naelofarhijab ni ade banyak design and material tapi ade satu design ja yg aku berkenan sebab yg tu nampak rare sikit and of coz chiffon. I LIKE Chiffon material. Design yg aku suka tu namenye Chic&Basic dan Lady Love. Lady Love design tu katanya sempena bufday Neelofa yg lepas. Aku ade satu ja.

Most aku beli shawl Naelofarhijab ni dari opismate aku yang merangkap agent gitu. Memang satu opis borong kat dia lah. Bole ja nak usha dan beli secara online tapi Sold Out memanjang especially for design Chic&Basic ni. Nak pergi butik dia pon boleh tapi kebetulan kat opis aku ade agent so tak payahla buang tenaga dan masa kan sebab harga sama je cume yg best kalau walkin to the butik of coz uols boleh tengok, rase dan try siap minta ajar cara pakai lagi plus kelebihan walkin ni boleh pilih kaler pilihan dan ade byk stock. Kalau pakai agent ni kaler limited dan sape cepat dia dapat lorrr....hehehe... so ni aku share Naelofarhijab website bolehla uols cuci mata.


Naelofarhijab Chic  Basic
  • Material chiffon. 
  • Design rare. Ade metal tag name Naelofar kat hujung cebisan shawl tu so obviouslakan ni shawl Naelofar wokeh...
  • Senang pakai tak payah pin(itu aku orang lain maybe lain)
  • Kemas
Kalau uols nak walkin silakan ke :

NH PRIMA INTERNATIONAL SDN BHD (977855-W) 
No 16, 16-1, 16-2, Jalan Wan Kadir 4, Taman Tun Dr. Ismail, 60000 Kuala Lumpur, Malaysia. (Landmark : Opposite Hero Supermarket TTDI )
 Operation Hours : 9.00am -6.00pm ( Lunch Hour 12.15pm-1.15pm)


 Lady Love











Lady Love design tak sempat nak demo sebab ade kat adik later aku update yal. 


Ini pendapat aku, lain oarang lainlah pendapatnye kan. Dari segi material dan konsistensi aku pilih Radiusite is much more better. Kepantasan dan kesenangan cara pakai aku pilih Naelofarhijabla sebab tak payah sebarang pin. Tapi tengok org ade ja derang kena pakai pin sebab longgar tapi tuk aku tak de masalah besar atau kecik. Sarungja dan adjust sket bahagian bahu dan owning tu dah siap...tag metal tulisan Naelofar tu memang sengaja diletakkan di luar so obviously nampakla kekewwwlasaan di situ ahaksss...gediksss... pada aku ini shawl tuk pegi pasar huhuhu...bukanla maknanye pakai untuk pegi pasar tapi nak describe betapa senangnye nak pakai Chic&Basic ni...capai dan sarung ja. Kalau agak nak berexperimental sikit aku akan pakai pin tudungla tarik sana sini sket then jadilah rare sket huhuhu...

Both brands dan designs aku suka. Masing2 ade kelebihan tersendiri. Even tho kat pasaran online skrang dah melambak bisnes hijab or instant shawl tapi yang ade name juga senang dapat bisnes yewww...manusia...manusia...kan... alah sekali sekala nak reward diri sendiri ape salahnya kan... Itu jelah antara tentang koleksi instant shawl aku. Both of them best....




You May Also Like

0 comments