Rayyan turned to 1 year old

by - November 14, 2014

Percaye or tak anak aku dah 1 tahun...haihhhn rase macam baru semalam lahirkan Rayyan. Cepatnye Rayyan membesar.Hari lahir Rayyan jatuh pada sehari selepas hari lahir ayahnye. So aku celebrate sekali dua...senang! Both of them is my souly truely heartbits.



Kebetulan Rayyan pon dah pandai berjalan so double heppila. Memang tak bajet pon Rayyan secepat ini. Satu malam tu after dinner, Rayyan tengah leka bermain then tetiba dia bangun dan jalan. Aku kira adela dalam 12 steps. Since tat nite sampaila today memang berjalan shj. Aku punyala meraba-raba mencari ipad, ifon sebab nak record detik keemasan ni tapi mission failed so aku record dari mata jelahhh kannn... Selamani Rayyan cume suka tolak kerusi jew. Aku dan asben pon takde ajar tatih2 bagai sebab tak nak pushi2 Rayyan biar dia berjalan sendiri semulajadi..hahhaha... Kejadianni berlaku 2 weeks before his bufday date.



Alhamdulillah dipermudahkan segala tumbesaran Rayyan dengan cepat dan baik. Gigi dah pon lapan batang. Now tgh enjoy on his food explorial. Ayam KFC dia tak nak. Dah cuba suruh dia pegang sendiri ayam KFC (drumstick) tu tapi dia tak nak...ermmm...bagus hehehe...tapi ayam yg aku goreng dia nak kaaaaannn..maksudnye ayam aku goreng lagi sedap dari KFC kui...kui...kui...

Tak lengkap seorang pompuan kalau tak jadi ibu..hehehe...tapi setiap orang ade rezeki masing2 no wori pada yg belom mase anda akan tiba hehehe... Seronok tengok anak membesar depan mata. This stage memang kena very2 concetrate sebab kite yg mencorakkan identiti dia. We both memang jaga pemakanan dan percakapan kami seharian sebab we both believed whatever from parents it will be inherited to child because the learning process is from their eyes and ears..Insyaallah niat yg baik akan dipermudahkan...amin.



Now Rayyan dah pon 1 tahun..kami hepi sgt2..macam tak percaya dah besar anak kami. Perasaan tu memang tak terkata sukar nak digambarkan. Hidup lebih bermakna dengan adenye anak. Daripada mengandungkan Rayyan selama 9 bulan then melahirkan dia then 12 bulan melihat tumbesaran dia...memori ini akan tersemat cun dlm ingatan sampai bile2...now nak susun strategi for another years onwards for him. Ibu sanggup berkorban ape sahaja demi Rayyan. Rayyan anak yg baik.



Terima kasih Allah kurniakan aku anak yg bijak dan comel, Rayyan. Permudahkanlah aku untuk mendidik dan membentuknya untuk menjadi seorang khalifah dunia dan akhirat. Biarlah Rayyan adalah seorang yg lebih baik dan berjaya daripada ibu dan ayahnya. Bangga dan bersyukur menjadi isteri dan sebahagian hidup Mr. Helmi Mustafa dan we had our lil junior...hehehhe...

You May Also Like

0 comments