Mattel Warehouse Sale Sept 2014

by - September 25, 2014

First of all nak say TQ lah to mama Nik Saneiah a.k.a close fren aku kat opis tuh dia byk bagi aku info and sharing2 penjagaan and tips about baby. Kebetulan anak mama Nik ni sebaya dgn Rayyan. Orang kata better get experience from org yg mempunyai experience yang tak jauh dari experience kite kannn...entahla pendapat org lain2. Perihalnya nak citerlah pasal aku pegi Mattel Warehouse Sale baru2 ni. Ni first time aku pegi. mama Nik nila yg informed kat aku. Ekceli dari aku tengah pregnant lagi mama Nik ni sentiase inform aku tapi baru skang ade mase and kudrat nak pegi.





Mattel Warehouse Sale
Ground Floor,The School, Jaya 33 PJ
25-27 Sept 2014(Pagi-Petang je kot)

The day before mama Nik informed then malam tu juga after asben touch je lantai rumah aku terus inform huhuhu...tak menyempatkan ke-excitenkannyee...memang nekad kali ni nak pegi juga. Yela selamani tengok org je 'sakan' sopink toys branded ni. Lagi pulak Rayyan dah pandai macam2...dah bergerak active dan dah nampak kekreatifan dia ketika dia main toys yg sedia ade. Ni masa yg sesuai nak tambah koleksi toys dia and of coz good for learning process kan. All this while aku memang beli toys Rayyan every month tapi takdelah banyak maklomlah 'mahal' bukan nak berlagakss jgn slh phm ....nak tegaskan kat sini ikut 'pendapat masing2'...macam aku kualiti dan safety is my first concern for each brand and type toys yg nak dibeli. Kalau rajin google yew takkan aku nak share panjang lebar kat sini. Entry kali ni nak share about the sale. 

My asben agreed and dia yg plan nak pegi awal pagi alasan supaya bole dpt byk barang maklomlah nama pon warehouse sale. Sape cepat dia dpt wokehhh...

Awal pagi bangun tu...padahal hari biase nak pegi opis pon takde seawal ni hahahha...aku and asben hantar Rayyan dulu ke taska. Takkanlah nak bawa Rayyan kan...not advisela bawa babyni nanti kte yg sush n xsyiok nak pilih toys.

Macam biaselah cite2 tinggi nak sampai ontimela knon kannn...event start kol 9am kami sampai sana lewat 30 min...itupon dah penuh dah orang. Dari dlm kete lagi aku dah nampak org keluar bawa berplastik2 kotak toys...kat hati ni dah mule risau takut dah abis...kahkahkah...kann

Masukje tak payah nak register bagai...tapi nak informlah better next time bawa plastik recycle ikea yg besar tu senang nak pegang sebabnye sepanjang dlm tu xde shopping bag ok dorang cume sediakan kotak saje..saiz kotak mediumje. Cukupke satu kotak? Aku and asben initially satu kotakje tapi at the end 3 kotak penuh itupon terpakse sumbat2 juga sbb dah xckup tgn dan kaki nak mengangkat dan heretnye ke kaunter...amekk kaw..betul kata mama Nik harga memang murah sgt dari harga asal.Average 70% lahhh...

Antara toys brand yg ade :
FisherPrice
Hotwheels
Barbie
ThomasNFren
Cars
Planes
Monster xx(tak igt)
dll (tak igt name ape)

Aku memang seeking for FisherPrice, Cars, Planes and Thomas lorrr...mase kami sampai tu pon sebenarnye dah byk stock habis especially FisherPrice..frust sikitlah toys yang aku nak dah out of stock :( So aku amikje semua FisherPrice nye toys yg tinggal. Ade satu toy tu kena curi lorrr dengan slumbernye auntie tu amik. Auntie tu amik dr kotak yg my asben tgh pegang tau...haih..kalau dari kotak aku sure aku ikut dia n SOUNd!!!tapi my asben ni malas nk kecoh2 so dia biarkan jew...sabo jelah. Start from tat incident so aku and asben kena bergilir2 jaga kotak maklomlah dah 3 kotak susah nak hangkot and heret sane sini mase nak pilih2 and intai2 barang.

3 jam dah berlalu....before duit habis semata2 toys and ikut nafsu daddy lak tu kan so kami pon decided to off. Beratur and bayarlah...total semua hehehe...tak yah tahulah..$$$ yang pasti berbaloi. Kalau aku sopink toys kat ToyRus 2,3 biji je dah 2-300 ringgit tapi di Mattel sale ni dgn amount yg same aku boleh dpt 10 biji toys yg brand lebih kurang same. Lebih kurang camtulah percaturan pada pendapatan aku. Orang lain maybe ade pendapat lain dan of coz ikut poket masing2la kan.

Tak sempat nak snap pic byk2 sebab kelam kabut. Ini jelah yg sempat snap.


Mama Nik pon tak lepas folo ke sale tu tapi dia sedikit upset lorrr katanya tak banyak macam sale sebelumni. Tak banyak pilihan toys. Sebabnya mama Nik ni dah banyak kali pegi Mattel Sale ni so dia boleh bezakanlah dari pengalaman yg lepas.Aku pulak 1st time so manelah tahu...takpe every year ade sale ni so kite pegi lagi next year ye...

Ape yang kami borong...ekceli banyak toys for daddy..hahaha...alasannye for Rayyan kan tapi Rayyan baru 10 bulan manelah dia tahu main Hotwheels kannn...konpemlah daddy dia yg main.Errmmm...takpelah janji kami hepi kan. Dah penat and puas kami sopink then tak sabar nak balik dan unpack together2 ngan Rayyan....



Nilah hasil tangkapan aku dan asben di Mattel Sale for Rayyan tu. Ekceli portion daddy tak ade di atas...huhuhu...

Sangat best!!! tak pelah even byk toys yg out of stocked tapi nampak Rayyan tetap hepi sgt dia suka sgt. Next year mommy and daddy beli lagi wokeh..


You May Also Like

0 comments