My first preggy moment~

by - February 28, 2013


First of all thank God for tiz gift...Alhamdulillah..insan yang paling3x hepi is my asben laaaa..My period consistent every month, tak pernah ada problem or lewat. So one day I told my asben "Sayang dah lewat 4 hari ni..pelek ni?" my asben tersenyum lebar, aku pulak blurrr....aku cakaplah baru 4 hari maybe sebab dah kahwin so hormon tu lari sikitkan..

Tup...tup...tup..kerana begitu semangat my asben pergi beli pregnancy test. Masa tu aku memang terkezuuuttt!!! Mak aiiii laki aku ni begitu confident dan bersemangatnye. Dia terus suruh aku pee pee and dia test sendiri. Aku tengok jew dari belakang sebab aku nervous sebenarnya...huhuhu...imagine masa nak tunggu result dari 'benda' tu berdebar2 aku rasa macam nak tercabut jantung. Result ambil masa dalam 5 minutes macam tulah..



Jeng..jeng..jeng..POSITIVE!!! Omg..Omg..aku cuma mampu tersenyum bercampur terkejut. My asben paling happy masih terngiang2 lagi dia punya senyuman sampai ke telinga and wajah happynya. After got result my asben terus took me to Hospital nak confirmkan. Malam tu juga doctor scan.....then kami nampak our junior in my belly bentuk 'Dot' kecil je yelah baru berapa minggu kan..



Cakap tentang petanda huhuhu...actually petanda tu datang dari my asben. 3 hari dia demam panas dan demam kura2 orang panggil(demam yg datang kejap2). Dia jarang dan susah nak dapat demam. Terkejut bila dia tumbang 3 hari sampai tak dapat pergi kerja. My asben kerap tak sihat pada awalnya memang rasa susah hati. Aku pula sering terjaga malam sebab lapar,kalau tak makan tak boleh tidur balik. So bile disahkan preggy barulah kami faham petanda2 yang kami lalui tuuu...setiap pasangan lainlah ceritanya kan..

My asben lah orang paling hepi, aku cool jew...even at the same time memang nervous. Since that all kelengkapan my asben prepare for me included foods. Al-maklomlah dia selalu outstation so dia risau. Thank you sayang!!!





Di awal 2 bulan preggy tiada sebarang alahan aku alami macam muntah2 or morning sickness tapi selera makan memang bertambah kadang2 rase penat makan tau. TAPI....hahaha..alahan tu terkena pada my asben. Dia kerap rasa mual2 dan pening2 di awal my preggy. Sian my hubby tau...orang tua2 cakap itu tandanya jodoh yang kuat dan suami terlalu sayangkan kita. Orang tua cakaplah tapi semua tu ketentuan Allah. Wallah wa'lam.

Day after day, week after week...Alhamdulillah now dah makin besar perutku ini..hehehe..Insyaallah..our junior membesar sihat dalam my belly. Makin besar perut ni makin manja baby ni dengan daddy dia huhuhu so mommy dia tumpang sekali yew...hehehe...Thank God i'm happy now with my beloved asben and bakal dikurniakan cahaya mata. Seronok tau tengok our junior membesar minggu demi minggu dalam my belly ni.








Cukuplah setakat ni perkongsian aku about my preggy. Later I will update lagi okeh..




You May Also Like

0 comments