Sederhana Ramadhanku 2015

by - July 02, 2015

Selamat berpuasa...hehehe masih tak lambatkan walaupon Ramadhan dah nak tinggalkan kite. Bile dah dah jadi makmak ni kan perasaan meriah tu lebih terase di bulan pose bukan lagi pada hari raya macam budak2...Aku rase semua sure agree ngan aku. Entah dapat ke tidak kite merase Ramadhan lagi next year. Insyaallah panjang umur kite jumpe lagi di Ramadhan akan datang.

Dari awal pose lagi sebenarnye aku nak update blog akuni pasal bulan pose tapi tak berkesempatan so today sebab mood raye dah datang and mood sedih sebab bulan pose dah nak abis...isk..isk...then aku takleh fokus keje jadinye updatelah blog ni.

This year aku cume sempat redah bazaar ramadhan dekat shah alam sek13 dan dekat pantai dalam. Bazaar kat kampung pon tak sempat nak pegi. Okla tuh dari takde kan....feel lah juga bulan pose di bazaar. Dah kurang berminat nak redah bazaar especially kat bandar2 besarni. Bazaar sek13 kureng...kurang kuih tradisi pastu byk repeat je....bosan. Punyelah panjang dan besar pusing2 benda yg same dan lebih kurang. Tak terliur langsung tapi satu je best Air Mangga Fresh kat situ masih the best pada aku...hehehe...

Bazaar Pantai Dalam best. Ini 2nd year aku pegi. Ade macam2 juadah, banyak kuih tradisi dan yg baru. Most juadah aku beli di sini tak mengecewakan dan harga mmg mahal sikit maklomlah GST kannnn tapi saiz portion juadah tu tak mengecewakan. Maybe area Pantai ni banyak orang migrate dari Pantai Timur dan Utara...tu yang sedap dan masih rase originality gitu. Nasi kerabu sini best!!!

Takde gambo tuk setiap bazaar yg aku pegi hehehe...

Bulan pose ni aku ade gak masak tau....untuk juadah berbuka. Especially bile asben ade di rumah. Sahur pulak memang wajib masak hehehe...practise dan kena kekalkan later anak dah besar takdelah kekok. Mak aku pesan dah kena create signature tu dari awal so itulah memori tuk anak kite dari kecil menyambut ramadhan.. Terawih??? ermmm tahun ni buat di rumah je itu pon tak dapat buat setiap malam..ade anak kecik susahla sikit nak ke masjid....im not superMOM! Insyaallah to be...

Gambo juadah iftar dan juadah sahur aku ade lerrr...nak jugak share hehehe...takla semua.

Ini juadah iftar pertama aku masak nasi lemak ayam berempah dan bubur sumsum. Ayam berempah tu homemade tau.

 Ini juadah iftar pertama beli dari bazaar...tak silap aku ni asben yg beli kat bazaar mane entah..

Ini pulak juadah sahur pertama aku masak..

Hah..yg ni juadah iftar yang aku masak sendiri for last dalam ramadhan tahun ni. Dah macam raya tak??


Tahun ni sangat terase kehangatan  duit terbang dengan begitu laju rasenye selaju jet pejuang bile bersopink raya. Haihlahhh GST kenapalah kau menghancurkan hatiku....maka tahun ni terpaksalah berjimat2 dan serba serbi sederhana. Kelengkapan macam baju semua adalah wajib mana boleh takde cuma kuantitilah kena kurang. Tapi for my boy no escape hehehe...last Raya Rayyan baru berusia 5 bulan belom pandai jalan lagi tapi this year meriah lah raya aku sebab my boy tu dah berlari so aku mmg excited sangat bile sopink baju2 Rayyan...tp tulah bahana GST dah menyakitkan hati aku. Bile dah jadi ibu ni barulah aku paham why mase aku kecik2 dulu mak bapa aku sanggup berhabis duit to makesure raye aku dan adik2 meriah serba baru. Memang takde ape yg lebih meriah selain tengok anak2 hepi...cehhh ckp macam anak dah ramai.

Sempena di bulan yang penuh keberkatan ni aku nak memohon maaf kepada readers dan kawan2 jika selama aku menulis dalam blog ni ade tersalah kata, terpoyo dan terover. Yelah hati masing2 takut ade yang terase or ade yang termeluat kew...so aku takde niat pon. Blog ni saje suka suki dan sharing2 jew.

Selamat Hari Raya Aidifitri!!!





You May Also Like

0 comments