Alahai....si Zuzz 4

by - March 04, 2014

Mommy oh mommy...memang kelam kelibut sikit kan 1st mommy la kata. Segala benda kena search, explore, try and error. Mule2 tu mengeluhla jugak tapi bile fikir balik good for me learn somethin new and of coz tizis 1st experience sure not only me ramai kat luar sane akan dan telah face what I'm facing now...

Korang mesti tertanya2 apeke bendenye ni kan...bangun malam? tak cukup tidur?BUKAN...itu takde masalah pada aku..hehehe...ekceli pasal gelojoh sangat sopink barang baby tanpa see,try and test dulu kannn...excited sangat kan. nengok kat online memang best dan cantik. Bile dah beli melopong??? tak best la pulak...ermmm...cik hubby geleng kepala..wawawaa....

Just nak share my stroryla so korang take notela ye jangan jadi macam aku kay. Alkisah mommy Rayyan ni tak sabarnye nak beli stroller. Teringin nak bawa Rayyan pegi shopping together2 or senangla nak angkut Rayyan kalau nak pegi gym or spa. Nak pakai 'Kangaroo'(Boba 4G) tu takut Rayyan tak selesa sebab aku ni cinonet jew..and payah pulak kalau aku nak makan, kat gym or spa atleast kalau ade stroller bolela dia tidur or main dgn selesa. Daddy Rayyan minta aku bersabar tunggu Rayyan besar sikit baru cari stroller BUT...mommy ni tak nak tunggu.

One day kami singgah OBW(One Baby World) shop niat nak beli barang Rayyan sikit tapi mommy ni mulelah ternampak stroller berbaris dalam kedai tu buat mommy teruja gitu. Rayyan and daddy entah pusing2 mane dalam kedai tu. Stock yang ade tak banyak as display. Ade satu stroller ni telah mencuri hati aku....nampak modern dan stylo arrr...pada akula...'Halford Zuzz 4' ala2 Quinny gitu tapi ni versi murah sikit dari Quinny. Model Zuzz 4 ni sekali attached dengan baby car seat. Look nice,modern, simple dan yang paling penting Rayyan comfortable dan tak nangis bile didudukkan dalam tu. Aku pon tanye itu ini kat promoter tu then hubby pon belek2 la si Zuzz 4 tu..kalau tengok muka hubby dia macam 50-50 jew...aku mase tu da tak sedap hati dah...oleh sebab terlampau ghairah dan tak menyabo punya pasal aku tak kisah mase tu kalau hubby tak nak beli, aku akan beli juga pakai duit sendiri hehehe...mentang2lah tengah bulan masyuk...kan....(nafsu dah menguasai otak aku).

Memang benar sangkaan aku hubby tak de idea tapi dia tak halang aku untuk beli juga si Zuzz 4 tu. Kalau tunggu hubby dia memang amik mase sikit sebab dia suka survey dulu tak macam aku kannn...Hubby suka McLaren stroller sebab ringan. Aku pon suka McLaren tapi...mase tu takde pulak stock untuk McLaren. Gara2 tak reti sabar aku pon belilah si Zuzz 4 tu...sekali lagi hubby geleng kepala sambil tersenyum....hehehe...


Sampai rumah hubbylah yang install dan ajar aku cara nak buka dan simpan si Zuzz 4 tu. Tak banyak pon guna stroller sebab most of the time outing mesti ade hubby. Dia lagi suka bawa si Kangaroo tu drp si Zuzz 4..ermmm...banyak terperap di rumah jela...

Nak dijadikan story bile bermulanye penyesalan yang makan diri dan sedih...maseni hubby cume gelakkan akuje adohaiiii...1st time aku bawa Rayyan keluar jalan2 ke Subang Parade. Luck sikit sebab tat day not weekend. Korang taulah kalau weekend sesak gile kot. Penyesalan dan kekecewaan tu dah bermula dari rumah lagi...isk..isk...BERAT GILE!!! si Zuzz 4 tu...mak aiiii...basah ketiak mengangkatnya ke dlm boot kereta. Akuni dahla comel lotey..Aku rase adelah dalam 7-10kg kot..phewwhhh...mase tu dah mule rase nyesal tuuu...aku berusaha juga nak masukkan ke dalam boot then korang tahu what happen???? TAK MUAT KORANG!!!!! kereta aku tu hash back so boot takdelah beso mane...adoiiiii...dah tak muat so kena angkat turunkan pulak....ayoyo...sangat berat....
terduduk aku seketika mengenang nasib...huh...nasib baik masih di car park rumah sendiri. Plan jalan2 masih tetap nak diteruskan so mulalah memanjangkan akal....hehehe...aku letakkan si Zuzz 4 tu kat seat belakang...muat memang muat tapi makan separuh seat belakang....si Zuzz 4 ni memang bulky. So aku dapat bawa Rayyan berjln2 di Subang Parade. Si Zuzz 4 ni senang nak control,soft dan Rayyan comfortable duduk siap tertidur lagi. Ekceli saje nak uji keupayaan diri hahahaha....memang sangat penat.. bukan penat berjalan sakan dgn Rayyan tapi penat angkat keluar masuk si Zuzz 4 tu dari kereta.

Aku pon luahkanlah masalahni pada hubby...my hubby gelakkan aku balik adelah...hahaha padan muke aku gak kan tula...tak nak dengar cakap dan sabar sikit. Now sudahnya tersadai jelah si Zuzz 4 tu di suatu sudut dlm rumah aku..sian dia. Baru dipakai 2-3x....errmmm..Zuzz 4 tu not bad. Aku suka sangat tapi tulah part nak angkat si Zuzz 4 tu yang buat aku rase macam nak beli stroller lain. Nowards kalau nak outing dgn Rayyan...mesti tunggu daddy off. Teringin juga nak outing sendiri dgn Rayyan TAPI bile piker tentang keberatan si Zuzz tu...haihhhh aku berubah hati...

So now memang nak tukar stroller lain...juz tunggu ape yang hubby cakapla...'sabar dulu'. Hubby masih tengah survey. Yang pasti McLaren pilihannya. Moral of the story is jangan gelojoh sangat bile nak beli sesuatu especially barang keperluan baby. Makesure ia tak menyusahkan kite dan baby selesa. Safety first wokey not Appearance je gempak. Safe for mommy and baby. Nasib si Zuzz 4 tu masih tak dapat dikenalpasti lagi. Maybe nak jual kot...kalau ade orang nak beli aku jual laaa...sape nak beli PM facebook or contact me kay bole kasi murah..

Zuzz 4 bukanla tak bagus. Everything well, simple, modern look...smooth. Aku suka features yang ade pada si Zuzz 4 ni tapi tula tang beratnye tu yang aku tak boleh handle. Ekceli beratni lagi bagus sebab lebih stabil. Maybe sebab akuni kecik. Those yang lebih tinggi dan besar dari aku sure no problem. Perihal si Zuzz 4 yang bulky ni sampai tak muat but kereta...ini tiada masalah untuk kereta sedan, mpv, van n lain2 as long as bukan hash back but. For mommy yang kecik cinonet macam aku dan most of the time alone manage baby is NOT SUITABLE at all.

Itulah dia storynye...ini story aku so korang sure ade pendapat masing2 kan. Akuni 1st time jadi mommy so excitedla shopping barang keperluan baby itu ini. Moving forward tak mau macamni lagi...hehehe...da..

You May Also Like

0 comments