Oct 2017 his 1st pizza

by - October 18, 2017


Rayyan now is almost 4 years old....he is very picky eater. Before makanan masuk ke mulutnye dia akan scan dulu ape ade dalam makanan tu. Tak kisahla makan sendiri or aku suap dan tak kirelah suap pakai tangan or sudu...huhuhu...

Memang jenuh nak kasi dia mencuba makanan baru. But ade enhancementlah contohnye ayam...sebelum tak mahu langsung makan ayam but now nak makan tapi ayam goreng sajer..

Sayur? ermmm...paling susah and aku rase ramai budak macam Rayyan kat luar sane kan??? Tapi kan Rayyan makan sayur di taska. Tak tahula camne teacher dia pujuk dia...kan...tapi aku rase sebab kawan2..itu pon main peranan juga tu...

So far feveret dia is Japan Cucumber. Yang biase tu tak mau dia tak suka sebab banyak biji...alahai...

Fruit? Not bad Rayyan suka makan buah feveret dia apple, banana and watermelon. Oklah dari takde. Tapi makesure watermelon tu tak de biji wokeh. 

This entry nak story about betapa hepinye mommy sebab Rayyan nak makan pizza. Ade criteria juga tu that pizza must be 0 topping...hahah...letak cheese and tomato sauce jerrr...Ekceli pizza yg aku beli for him ni tak la kosong sgt but lega aku dia tak reject. So after this kalau nak pegi jalan2 makan adelah choice kalau tak asyikla kena cari kedai yang ade nasi ayam...ayam goreng.

Mommy harap selera Rayyan semakin bertambah dan bermacam2. Mommy doa supaya sifat picky eater tu hilang bile Rayyan dewasa nanti.

Amin.




You May Also Like

0 comments